۷۶ تن انواع مواد غذایی فاسد معدوم شد

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در بازدیدهای سه روز اخیر بازرسان مرکز بهداشت از مراکز بین راهی استان اصفهان ۷۶ تن انواع مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

حسین صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملکرد مرکز بهداشت در طرح تشدید کنترل نظارت بر مواد غذایی و اماکن عمومی و گزارش تخلفات در استان از ۱۲ تا ۱۵ فروردین امسال اظهار کرد: حدود ۶۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع فروش مواد غذایی حساس و ۱۲ هزار مورد از اماکن عمومی مثل اقامتگاه‌ها و مهمان‌پذیرها و اقامتگاه‌های موقت در این بازه زمانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بازدیدهای بین راهی از مرکز تهیه و توزیع فروش مواد غذایی سه هزار و ۳۰۰ مورد بوده است، گفت: در این بازدیدها حدود ۷۶ تن مواد غذایی از چرخه مصرف خارج شده نیز مکشوف و معدوم شدند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: تعداد معرفی موارد متخلف به مراجع قضایی یک هزار و ۲۰ نفر بودند و تعداد موارد پلمپ شده بخشی از مراکز تهیه و فروش مواد غذایی مثل سردخانه یا آشپزخانه یا کل مرکز نیز ۳۸۹ مورد بودند.

به گفته صفاری؛ هزار و ۱۰۰ مورد رسیدگی به شکایاتی بوده که ازطریق سامانه ۱۹۰ یا تلفنی اعلام گزارش شدند. تعداد ۹۹۰ مورد بررسی و پاسخگویی به شاکی ها بوده است.

 وی با اشاره به درگیری اکیپ های ثابت و سیار مرکز بهداشت در طرح تشدید کنترل نظارت بر مواد غذایی و اماکن عمومی و گزارش تخلفات در ایام نوروز اظهار کرد: دراین مدت حدود به ۱۰۰ اکیپ ثابت و سیار مرکز بهداشت در مراکز تهیه و توزیع وفروش مواد غذایی در استان مستقر بودند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: امسال قبل ازعید با درگیری و تشنج کاری بیشتر رو به رو بودیم و انتظار هم بر این بود که با توجه به گرانی اجناس و مواد اولیه شاهد افزایش تخلفات در نوروز ۹۸ باشیم اما خوشبختانه در ایام عید با توجه به بررسی ها و بازدید هایی که انجام شد آمار تخلفات و معرفی اشخاص متخلف نسبت به سال قبل کاهش داشت.

صفاری ادامه داد: یکی ازعلت های کاهش آمار تخلفات هوشیاری مردم  و فعالیت اکیپ های ثابت و سیار مرکز بهداشت اصفهان بوده است که این فعالیت ها از از یکم اسفندماه قبل از شروع سال جدید در این در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شروع شد و با انجام ویرایش ها و بازدیدهای خوب نیروها شاهد تخلفاتی کمتری در ایام نوروز شدیم.

وی تاکید کرد: علاوه بر این در طی ایام نوروز شاهد همکاری گسترده ارگان هایی مثل مراجع قضایی، نیروی انتظامی، تعزیرات و دستگاه های دیگری با مرکز بهداشت استان بودیم که دراین زمینه اقدامات و عملکردهای خوبی را برای کاهش تخلفات در مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی انجام دادند.

کد خبر 372207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.