بازدید ۳۲۰ هزار گردشگر از بناهای تاریخی، مذهبی و گردشگری گلپایگان

گلپایگان- رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان گفت: در ایام تعطیلات نوروز ۳۲۰ هزار نفر از بناهای تاریخی، مذهبی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان بازدید کردند که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مصطفی قانونی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان با اشاره به آمار گردشگران نوروزی در این شهرستان، اظهار کرد: از تاریخ ۲۸ اسفند سال ۹۷ تا ۱۳ فروردین ماه سال ۹۸ تعداد ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر در شهرستان اقامت داشتند که نسبت به مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشت.

وی گفت: ۳۲۰ هزار نفر از بناهای تاریخی، مذهبی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان بازدید کرده‌اند که نسبت به مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان افزود: بیشترین بازدید مسافران و گردشگران از منار سلجوقی، مسجد جامع، سنگ نگاره‌های هفت هزار ساله، خانه تاریخی شجاع نظام، خانه تاریخی معظمی، بازار تاریخی، امامزادگان هفده تن و سیدالسادات و امامزاده ابوالفتوح وانشان و قلعه تاریخی روستای وانشان بوده است.

وی با بیان این‌که در ایام نوروز ۱۴۴ بازرسی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی شهرستان انجام شد، خاطرنشان کرد: در شهرستان گلپایگان هفت اقامتگاه بوم گردی، یک مهمانسرا، یک خانه مسافر، یک رستوران سنتی و دو هتل وجود دارد که در ایام نوروز به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می‌کردند.

قانونی تصریح کرد: تعداد ۱۰ هزار بروشور راهنمای گردشگر به زبان فارس و انگلیسی چاپ و توسط پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در ورودی‌های شهر  گردشگران و مسافران نوروزی توزیع شد.

وی با بیان این‌که در راستای رفاه مسافران نوروزی در شهرستان ۱۰ کمیته تشکیل شد، اظهار کرد: در ایام نوروز ۱۴۴ بازرسی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی شهرستان صورت گرفته است.

کد خبر 372205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.