هنوز برآورد دقیقی از خسارات بارش‌ها نشده است

شهرضا - مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: بارش‌های اخیر خساراتی در باغات، مزارع و دامداری‌های شهرستان داشت، اما هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارات نشده است.

رضا باقری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر خسارت‌های را به باغات، مزارع و دامداری‌های شهرستان وارد کرد، اما هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارات وجود ندارد.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری نهایی درخصوص برآورد خسارات و اقدامات بعدی در جلسه‌ای که در روز شنبه - ۱۷ فروردین‌ماه در فرمانداری برگزار می‌شود، انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از نصب تله‌های فرمونی در ۱۹ ایستگاه این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این تله‌ها به منظور ردیابی و پیش‌آگاهی مبارزه با آفات درختان میوه مانند کرم خوشه خوار انگور، کرم سیب، سرشاخه خوار هلو، کرم گلوگاه انار و آفت قرنطینه‌ای مگس میوه مدیترانه‌ای، پروانه چوبخوار پسته و کرم خراط نصب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا اضافه کرد: با نصب تله‌های فرمونی، ردیابی و تعیین بهترین زمان مبارزه با آفات درختان میوه انجام و باتوجه به سرکشی و بازدید هفتگی کارشناسان حفظ نباتات جهادکشاورزی از این تله‌ها و استفاده از داده‌های بدست آمده از تعداد شکار آفات توسط آن‌ها، می‌توان تعداد نسل آفت را کنترل و به نحو مطلوب با آن مبارزه کرد.

باقری از تصویب تخصیص اعتبار برای یک طرح آبیاری کم فشار در این شهرستان خبر داد و افزود: این طرح باهدف صرفه جویی در مصارف آب کشاورزی و افزایش راندمان آبیاری در منطقه "تنگ چاییده" روستای "امین‌آباد" در سطح ۲/۲۸ هکتار و با اعتبار سه میلیارد و ۷۱۳ میلیون ریال مصوب شده است.

کد خبر 372197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.