ثبت دو وقف جدید به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان در گلپایگان/بازدید ۱۲۹ هزار نفر از امامزادگان

گلپایگان- رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: در سال ۹۸ دو وقف جدید در شهرستان به ارزش حدود ۴۵۰ میلیون تومان به ثبت رسید.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان با بیان اینکه در سال ۹۸  دو وقف جدید در شهرستان به ارزش حدود ۴۵۰ میلیون تومان به ثبت رسید، اظهار کرد: وقف اول یک منزل مسکونی به متراژ ۲۵۰ متر مربع و با ارزش ۳۸۰ میلیون تومان در زمینه تبلیغات اسلامی و امور دینی است.

وی افزود: وقف دوم سه جریب زمین زراعی به ارزش ۴۵ میلیون تومان در زمینه روضه خوانی اهل بیت(ع) است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان تأکید کرد: بیشترین نیازها در جهت وقف کردن امور قرآنی، رسیدگی به نیازمندان، هزینه درمان بیماران صعب العلاج، ازدواج جوانان و تهیه جهیزیه دختران بی بضاعت است.

وی با بیان این‌که مجموع موقوفات ثبت شده در شهرستان ۹۳۴ فقره است، گفت: در سال ۹۷ تعداد هشت فقره وقف‌ به نیت‌های مختلف بوده که شاخص‌ترین وقف سال موقوفه نوربخش در راستای هزینه‌های مسجد بازار گلپایگان و بیماران صعب العلاج بوده است.

بازدید ۱۲۹ هزار نفر از امامزادگان شهرستان در ایام نوروز

نصیرالاسلامی  با اشاره به آمار بازدید از امامزادگان شهرستان در تعطیلات نوروز سال ۹۸، اظهار کرد: از ۲۹ اسفندماه سال ۹۷ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۲۹ هزار نفر از امامزادگان شهرستان بازدید کردند که از این تعداد ۵۰ هزار نفر در طرح آرامش بهاری شرکت داشتند.

وی گفت: در ایام نوروز خیمه معرفت در امامزاده هفده تن، امام زاده ابراهیم (ع) سعیدآباد و امام زاده عمران بن علی(ع) وانشان بر پا شد و خدماتی از قبیل پاسخ به سوالات شرعی و مشاوره خانواده ارائه شده است.

کد خبر 372170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.