انرژی هسته‌ای اصلی استراتژیک و ضروری برای توسعه کشور

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: انرژی هسته‌ای یک نیاز ضروری و مهم در مسیر پیشرفت و ترقی کشور به شمار می‌آید از این رو فرزندان غیور و دانشمند ایران اسلامی قدم در رسیدن به قله‌های پرافتخار، سخت و پیچیده انرژی صلح آمیز هسته‌ای گذاشتند و به این دانش مهم دست یافتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با اشاره به ضرورت توجه به مشکلات مردم و حضور جدی مسئولان ارشد در بین مردم اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره بر توجه به اقشار آسیب‌پذیر و مستضعف جامعه تاکید داشته‌اند، از این جهت آحاد مردم خصوصا مسئولان نباید ارتباط با این مردم را فراموش کنند چرا که مسئولان وظیفه دارند دغدغه اصلی شان مردم خصوصا خدمت ویژه به فقرا و مستمندان باشد.

وی افزود: فراموش کردن مردم در نظام اسلامی و غفلت از مشکلات و دردهای آنان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، از این رو مسئولان باید با به کارگیری منویات راهبردی مقام معظم رهبری دغدغه خدمت به مردم عزیز را در خود تقویت کنند و انتظار می رود برخی مسئولان به جای سفرهای خارجی و داخلی چند روزی را حتی برای تفریح بین مردم به ویژه فقرا و گرفتارها رفته تا درد و عمق مشکلات مردم صبور و فهیم را درک کنند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: فراموش کردن مردم از سوی مسئولان و عدم توجه جدی به مشکلات و دردهای آنان بسیار آسیب زا بوده چرا که مردم دین خود را در سنگرهای مختلف به نظام نشان داده و  جانفشانی های زیادی را در مسیر حفظ انقلاب انجام دادند و امروز وظیفه تک تک مسئولان است که بین مردم حضور یافته و برای رفع مشکلات آنان تلاش شبانه روزی انجام دهند.  

باقریان با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای، ادامه داد: انرژی هسته ای یک نیاز ضروری و مهم در مسیر پیشرفت و ترقی کشور به شمار می آید از این رو فرزندان غیور و دانشمند ایران اسلامی قدم در رسیدن به قله‌های پر افتخار، سخت و پیچیده انرژی صلح آمیز هستهای گذاشتند و به این دانش مهم دست یافتند.

وی اضافه کرد: امروز بدون انرژی هسته ای نمی توان در مسیر پیشرفت و ترقی قرار گرفت از این جهت فرزندان غیور ایران با به کارگیری علوم مختلف در شرایط سخت و مشکل به قله های دانش تامین انرژی هسته‌ای رسیدند.

امام جمعه زرین شهر اظهار کرد: دشمنان دنبال از بین بردن اراده مردمی هستند گفت: دشمن می‌داند اگر اراده مردم را از بین ببرد آن وقت به خواسته های خود خواهد رسید از این رو به دنبال از بین بردن اراده مردم ایران اسلامی است بر همین اساس باید هوشیاری خود را همچون گذشته حفظ کرده و با قدرت و صلابت پشت سر رهبر فرزانه انقلاب مسیر انقلاب اسلامی را ادامه دهیم و همچون شهیدان جان خود را در مسیر انقلاب اسلامی فدا کنیم.

باقریان با اشاره به ضرورت  توجه به حفظ روحیه تعاون و مسئولیت اجتماعی افزود: خداوند متعال در سوره مائده  یک اصل مهم و حیاتی را برای بقای بشر بیان می‌کند و آن اصل تعاون است، اصلی که همه بشریت باید به آن توجه جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: انسان ها بر اساس اصل تعاون نمی توانند نسبت به سرنوشت خود و دیگران بی تفاوت باشند و این یک اصل بین المللی است که همه انسان ها در کره خاکی باید همیشه همدل و همیار یکدیگر باشند.

امام جمعه زرین شهر اظهار کرد: برخی فقط تا جایی که منافع خودشان تأمین شود همیار و همدل یکدیگر هستند در حالی که باید همیشه و در همه حال همدل  و کمک رسان همدیگر باشیم و چه زیبا در حادثه سیل مردم ایران اسلامی تحقق این اصل را به تصویر کشیدند و باید قدردان مردم انقلابی باشیم.

باقریان گفت: مسئولان وظیفه دارند مسیر همدلی و همیاری مردم را باز کنند و با دقت و حساسیت آنچه باعث دور شدن مردم از روحیه تعاون و همدلی می‌شود را از بین ببرند.

کد خبر 372148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.