مردم به کمک سیل‌زدگان بشتابند دولت به تنهایی نمی‌تواند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: امیدواریم مردم با کمک نقدی به کمک سیل‌زدگان بشتابند زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند پاسخگو باشد؛ هر دولت دیگری هم بود نمی‌توانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند اینکه انقلاب در این ۴۰ سال منحرف نشده به این دلیل بوده که ما برای خدا و پیاده شدن احکام اسلام انقلاب کردیم تا زیر سلطه دشمن و اجانب نرویم و بسیاری ارزش های اسلامی را در این انقلاب حفظ کردیم.

وی افزود: همانطوری که سوره توحید شناسنامه خداوند است که در آن به بی همتایی و بی نیازی خدا اشاره شده، شناسنامه انسان های مومن نیز سوره والعصر است؛ زیرا خداوند در این سوره می‌فرماید قسم به عصر که انسان ها در خسران هستند، در اینجا منظور از خسران این است که همه انسان ها در حال خسارت عمر هستند؛ مگر دسته ای که ایمان آورده اند و در ادامه  خداوند متعال به انجام عمل صالح و دعوت دیگران به صبر اشاره می‌کند.

تا بهره بانکی وجود دارد امکان ندارد تولید رونق بگیرد

طباطبایی نژاد یاد آور شد: همانطوری  که در گام اول انقلاب مردم برای خدا انقلاب کردند، در گام دوم تاکید شده که باید در این انقلاب حکومت اسلامی پیاده شود و این امر در فرمایشات مقام معظم دیده می‌شود.

وی افزود: ایشان در این بیانیه به هفت مورد برای گام دوم  اشاره فرمودند که پیشرفت علم، معنویت و اخلاق و نیز رونق اقتصادی برخی از آنها بودند و البته تا زمانی که بهره بانکی وجود دارد امکان ندارد تولید رونق بگیرد. مبارزه با فساد، استقلال و آزادی و عزت ملی به این معنا که با خارج از کشور رابطه داشته باشیم، اما تابع آنها نباشیم از دیگر توصیه های رهبر انقلاب در گام دوم است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: این موارد خلاصه ای از  فرمایشات مقام  معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بود. بر این اساس باید در دستگاه‌ها رشوه و کم کاری و دزدی و ربا نباشد و مردم هم باید خصلت های اسلامی داشته باشند و در ادامه هم در گام سوم  انقلاب را گسترش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سیل اخیر در کشور افزود: باران رحمت خدا است، اما گاهی اشتباهات خودمان باعث ضرر  در مواقع بحرانی می‌شود؛ مثلا در  مسیر آب ساختمان ساختن یا خیابان کشی‌های بدون مطالعه باعث خسارت بار شدن بارندگی و ایجاد سیل می‌شود.

مردم با کمک نقدی به یاری سیل‌زدگان بشتابند

وی با عرض تسلیت به بازماندگان کشته‌شدگان در سیل گفت: امیدواریم مردم با کمک نقدی به یاری سیل زدگان بشتابند زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند پاسخگو باشد. هر دولت دیگری هم بود نمی‌توانست.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری نیز بر کمک به مردم سیل زده  است که مشت محکمی بر دهان آمریکا باشد، زیرا آمریکا حتی کمک به سیل زدگان ایران را هم ممنوع کرده است. از همه ائمه جمعه و جماعت هم می‌خواهم مانند زمان زلزله کرمانشاه، حال نیز وجوهاتی را جهت کمک به سیل زدگان جمع آوری کنند.

همه نیروهای مسلح در مناطق سیل‌زده گُل کاشتند

خطیب نماز جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: در این ماه مناسبت های فرخنده ای داریم از جمله سالروزهای تولد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل‌(ع) و امام سجاد(ع) که با روز پاسدار متقارن است.

وی افزود: کمر همت بستن برای حفاظت از انقلاب نه فقط در ایران و پیشبرد اسلام در همه جهان نشان از این دارد که خدمات سپاه مختص به ایران نیست و آنها حاضرند به کمک هر مظلومی بشتابند، کار سپاه در یک زمینه خلاصه نمی شود، مانند حضور در مناطق سیل زده که همه نیروهای مسلح  گُل کاشتند.

کد خبر 372146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.