رونق تولید ملی مشروط به استفاده از منابع و امکانات داخلی است

شهرضا - امام جمعه موقت شهرضا گفت: برای رونق تولید و حل معضلات اقتصادی کشور باید از همه امکانات و ظرفیت‌های داخلی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام اصغر قائمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان، با اشاره به فرارسیدن ماه شعبان یادآور شد: بر اساس روایات اهل بیت(ع) این ماه فرصت مناسبی برای خودسازی و استغفار است.

وی با بیان اینکه استفاده از ایام و مناسبت‌های مذهبی برای تزکیه روح نقش مهمی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی دارد خاطرنشان کرد: به تصریح قرآن کریم اگر همه مردم شهرها و روستاها به خداوند ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند برکات الهی بر آنان نازل می‌شود.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به وقوع سیل در بسیاری از استان‌های کشور گفت: حل مشکلات کشور و غلبه بر بحران‌های بزرگ نیازمند همدلی مردم و مسئولان و حضور گسترده آنان در صحنه است.

حجت‌الاسلام قائمی با بیان اینکه تجربه تاریخی انقلاب اسلامی ثابت کرده با اتحاد مردم و مسئولان غلبه بر مشکلات آسان است تصریح کرد: همه امکانات کشور باید برای کمک به خانواده‌هایی که بر اثر وقوع سیل‌ دچار بحران شده‌اند و جبران خسارات ناشی از این حادثه طبیعی بسیج شود.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و مردم به مناسبت فرارسیدن عید سعید مبعث اظهار کرد: هموطنان زیادی به دنبال وقوع سیل دارایی‌ خود را از دست داده‌اند و جبران خسارات آنان نیازمند عزم راسخ مردم و مسئولان است.

امام جمعه موقت شهرضا ادامه داد: حضور گسترده ارتش، سپاه، بسیج، اعضای جمعیت هلال احمر و نیروهای امداد و نجات به فرمان رهبر معظم انقلاب در مناطقی که در اثر وقوع سیل دچار بحران شده بودند نقش زیادی در جلوگیری از افزایش خسارات و تسریع در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان داشت.

حجت‌الاسلام قائمی با بیان اینکه دستگاه تبلیغاتی دشمن دنبال تخریب جایگاه سپاه و بسیج و نادیده گرفتن خدمات این نیرو هستند تأکید کرد: حضور سپاه و بسیج در همه مراحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منشأ خدمات و برکات زیادی بوده است.

وی یادآور شد: حضور قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا در اجرای پروژه‌های عمرانی و بهره‌برداری از پالایشگاه‌های نفت، گاز و پتروشیمی و تقویت زیرساخت‌های کشور در همه زمینه‌ها تا حد زیادی باعث خودکفایی اقتصاد ملی شده است.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "رونق تولید" خاطرنشان کرد: برای رونق تولید و حل معضلات اقتصادی کشور باید از همه امکانات و ظرفیت‌های داخلی استفاده شود.

حجت‌الاسلام قائمی با بیان اینکه رویدادهای منطقه و جهان در یک‌ سال گذشته غیرقابل اعتماد بودن دولتمردان آمریکا را نشان داد تأکید کرد: اگر مسئولان اجرایی کشور با قطع امید از حمایت کشورهای اروپایی برای برطرف کردن مشکلات کشور از ذخایر و امکانات داخلی استفاده کنند موانع تولید ملی برطرف می‌شود.

وی جوانگرایی را از مهمترین ارکان پیشرفت اقتصاد کشور برشمرد و افزود: استفاده از توان و استعداد جوانان مؤمن، متخصص و متعهد به مبانی انقلاب مشکلات اقتصادی کشور مانند رکود و تورم را برطرف و با رونق تولید زمینه توسعه پایدار اقتصادی را فراهم می‌کند.

امام جمعه موقت شهرضا خاطرنشان کرد: آینده جمهوری اسلامی ایران بسیار روشن و امیدبخش است، اما برای غلبه بر مشکلات باید بصیرت سیاسی، تلاش جهادی، دشمن شناسی و عمل بهنگام وجود داشته باشد.

کد خبر 372142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.