مدارس کدام شهرها به دلیل وقوع سیل تعطیل شدند؟

بارندگی‌های اخیر باعث بروز سیل شدید در برخی استان‌های کشور شد به همین دلیل بعد از تعطیلات نوروزی در تعدادی مناطق سیل‌زده مدارس با تاخیر بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، بر اساس آنچه مسئولان آموزش وپرورش اعلام کردند، تصمیم‌گیری نهایی درباره وضعیت بازگشایی مدارس مناطق سیل‌زده بر عهده ستاد مدیریت بحران و استانداران است.

در استان‌های سیل زده بارندگی‌های اخیر به مدارس خسارات زیادی وارد کرده است که بر اساس گفته رئیس سازمان نوسازی مدارس در استان گلستان سیل خسارت ۲۶ میلیارد تومانی به مدارس وارد کرده است و در استان‌های لرستان و خوزستان هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارات وجود ندارد.

از سوی دیگر در زمان وقوع سیل و پس از آن، مدارس به عنوان مامنی برای سیل زدگان در نظر گرفته شدند و در مواردی تاخیر در فعالیت مدارس هم به دلیل این است که این فضاها به عنوان محل اسکان مردم در نظر گرفته شدند.

در ادامه لیست مدارس شهرها و استان‌هایی که به دلیل بارش‌ها و با تاخیر بازگشایی می‌شود آورده می‌شود:

گلستان

مدارس و دانشگاه‌های آق‌قلا و گمیشان و روستاهای این دو شهر تا ۲۴ فروردین ماه تعطیل است. سایر مدارس روستاهای این شهرستان‌ها از فردا دایر خواهد بود.

احسان گوهری‌راد، مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: با توجه به مصوبه شماره ۱۰ شورای هماهنگی مدیریت بحران و شورای تامین استان گلستان و بنابر درخواست فرمانداران شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان و تاکید مجدد در جلسه مورخ ۱۴ فروردین این شورا، برای جلوگیری از مشکلات و حوادث احتمالی کلیه مدارس شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان تا ۲۴ فروردین ماه تعطیل است.

وی افزود: آموزش و پرورش استان مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس در ۱۷ فروردین را تدارک دیده بود، اما بنابر درخواست فرمانداران شهرستان‌های سیل‌زده و ضرورت اسکان مردم و نیز دستگاه‌های امدادرسان در اماکن آموزشی، با تعطیلی مدارس تا ۲۴ فروردین ماه موافقت شده است.

لرستان

مدارس پلدختر، معمولان و برخی مدارس شهرستان چگنی به مدت یک هفته تعطیل‌اند.

مدارس شهرستان سلسله، بخش پاپی، روستای خاصی‌آباد و روستای اسدآباد در شهرستان رومشکان و روستای رودبار از بخش کوهنانی فعالیت آموزشی خود را از روز شنبه ۲۴ فروردین آغاز می‌کنند.

تمام مدارس شهری و روستایی دورود به مدت دو روز تعطیل و فعالیت آموزشی این مدارس از دوشنبه ۱۹ فروردین آغاز می‌شود.

در نورآباد نیز آن دسته از مدارس روستایی که راه‌های ارتباطی آن قطع می‌باشد بنا به تشخیص ستاد مدیریت بحران شهرستان به مدت دو روز تعطیل است.

در کوهدشت تمام مدارس روستایی بخش مرکزی روز شنبه ۱۷ فروردین تعطیل است. کلاس‌های دانشگاه لرستان یک هفته تعطیل خواهد بود.

خوزستان

بنابر اعلام استانداری خوزستان کلیه مدارس شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه و شعیبیه شوشتر در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ فروردین تعطیل شدند.

مدارس روستاهای زاویه دزفول، شهرک بهروزی دزفول، بخش دارخوین و روستاهای غرب کارون خرمشهر نیز در این سه روز تعطیل شدند.

شروع فعالیت‌های دانشگاه‌های استان خوزستان نیز با یک هفته تأخیر از ۲۴ فروردین آغاز خواهد شد.

کد خبر 372129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.