مهم‌ترین دلایل رشد آمار گردشگران داخلی در اصفهان

تیران-معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی‌ و گردشگری اصفهان گفت: گردشگران نوروزی به سراسر استان اصفهان سفر کرده و از تمامی قابلیت‌های گردشگری آن بهره گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران، محسن یارمحمدیان در آیین اختتامیه نوروزگاه روستای تاریخی "جاجا" با اشاره به وضعیت مسافران و گردشگران استان اصفهان اظهار کرد: نوروز امسال نزدیک به سه میلیون نفر در استان اصفهان اقامت بیش از یک روز داشته اند که در مقایسه با سال گذشته آمار آن رشد ۲۵ درصدی داشته‌ است.

وی افزود: گردشگران نوروزی به سراسر استان اصفهان سفر کرده و از تمامی قابلیت‌های گردشگری آن بهره‌ گرفتند و اهمیت آن این است که با توزیع مسافران‌ و گردشگران در استان، صنعت گردشگری تقویت و مسافران از فرصت‌های طبیعی و تاریخی متنوع استفاده می‌کنند و این امر به جذابیت گردشگری کمک می‌کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی‌ و گردشگری اصفهان تصریح‌ کرد: سفر مردم به شهرستان ها افزایش روز اقامت مسافران را به دلیل تنوع جاذبه‌ها در پی دارد که در سال های اخیر این برنامه با توزیع مسافران در شهرستان‌ها محقق شده‌ است.

وی ادامه‌ داد: در حال حاضر بیش از نیمی از مسافران به شهرستان‌ها سفر کرده و از قابلیت های استان اصفهان بهره‌ برده اند که چشم انداز در این حوزه سفر ۷۰ درصد جمعیت مسافران به شهرستان‌ها است زیرا جاذبه‌های طبیعی در سراسر استان تنوع بیشتری دارد.

یارمحمدیان بازگشایی آب زاینده رود، هزینه بالای سفرهای خارجی و بحران سیل در بخش‌های مختلف کشور را در افزایش حجم گردشگران داخلی موثر دانست و گفت: این‌ها مهمترین عوامل افزایش جمعیت گردشگران داخلی بوده که اصفهان را جزء استان‌هایی با بیشترین آمار بازدید کننده قرار داده‌ است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰۰ رویداد فرهنگی در ایام نوروز در استان اصفهان برگزار شده است تصریح‌ کرد: در رویدادهای نوروزی مردم با آداب و رسوم، جاذبه های تاریخی و گردشگری و مولفه‌های شاخص گردشگری آشنا می‌شوند.

کد خبر 372117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.