رشد گردشگری در تیران ­وکرون نیازمند مشارکت عمومی است

تیران-فرماندار تیران و کرون گفت: تقویت و رشد صنعت گردشگری در تیران­‌وکرون نیازمند مشارکت عمومی وسرمایه­‌گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران، مجید حججی در آیین اختتامیه نوروزگاه روستای تاریخی "جاجا" با اشاره به قابلیت های گردشگری در این شهرستان اظهار کرد: نزدیکی شهرستان به مرکز استان، موقعیت جغرافیایی، ظرفیت­ های گردشگری تاریخی و طبیعی از مهمترین این قابلیت ­هاست که سرمایه­ گذاری صنعت گردشگری این منطقه را با اهمیت کرده­ است.

وی افزود: تقویت و رشد صنعت گردشگری در تیران­ وکرون نیازمند مشارکت عمومی و سرمایه­ گذاری بخش خصوصی است تا اینکه با هم ­افزایی این بخش­ ها فرصت ­های اقتصادی نیز توسعه پیدا کند و صنعت گردشگری به عنوان محور توسعه منطقه به جایگاه واقعی خود برسد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه نوروزگاه تجارب خوبی را همراه داشت و باید از قابلیت‌های آن در طول سال و به صورت دائمی بهره برده شود تصریح‌ کرد: فصل تابستان فرصت خوبی برای جذب گردشگر و ارائه خدمات فرهنگی در قالب نوروزگاه ­هاست. ایجاد نوروزگاه ­ها و ایستگاه ایمنی و سلامت امسال دستاوردهایی از جمله معرفی شهرستان به مسافران و فرصتی برای استراحت رانندگان و کاهش تصادفات به ارمغان آورد.

وی اضافه کرد: نوروزگاه‌ها نباید مقطعی باشد و باید این اختتامیه تبدیل به افتتاحیه یک بستر و مکان برای همیشه در راستای ارائه خدمات و معرفی قابلیت ­های منطقه از جمله محصولات کشاورزی باشد.

حججی با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی نیز در تحقق صنعت گردشگری موثر است خاطرنشان کرد: رویدادهای فرهنگی برای این حوزه موثر است و باید در طول سال در این راستا طرح‌هایی برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

کد خبر 372115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.