همه سایت‌های اضطراری پلدختر در مدار قرار می‌گیرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا پایان امشب همه سایت‌های اضطراری شهرستان پلدختر در مدار قرار می‌گیرد و تماس‌ها براحتی برقرار می شود، گفت: پست بانک امروز ارائه خدمات خود را از سر می گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی اظهار کرد: شهرستان پلدختر با فیبرنوری به خوزستان متصل شده و علاوه بر آن تجهیز بالن ارتباطی نیز از صبح امروز آغاز شده است.

وی با اشاره به اختصاص دفتر ویژه خبرنگاران در شهرستان پلدختر، افزود: خدمات بانکی برای تبادلات مالی باید انجام شود برای این منظور ۲۰ ارتباط ماهواره ای ایجاد شده و تا ساعت دیگر نیز پست بانک به شبکه متصل می شود و به چرخه فعالیت می‌آید که بدین ترتیب ۱۳ شبکه بانکی درمنطقه شرقی شهر می توانند خدمات ارائه کنند.

آذری جهرمی افزود: ضمن اینکه به دلیل قطع پایانه های پرداخت فروشگاه ها، با هماهنگی انجام شده با بانک پارسیان امروز ۲۰۰ دستگاه بی سیم این درگاه ها، بین فروشگاه های شهر پخش می شود تا خدمات مالی و کسب و کار به شهر برگردانده شود و تلاش می کنیم مابقی درگاه های پرداخت را نیز از طریق سایر بانک ها تهیه و به فروشگاه ها و مراکز خرید برسانیم.

وی با بیان اینکه حجم و وسعت خسارات بسیار بالا و جنس خسارات نیز متفاوت و تکان دهنده است، تصریح کرد: کارهای اساسی بخش جاده ای زمان بر و در اولویت قرار دارد و اصلاح مسیر آبی پلدختر منوط به اجرای بخشی از جاده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه برق برخی مناطق وابسته به جاده است، اظهار کرد: بحث تامین اعتبارات سیل زدگان، اطمینان خاطر به مردم وکشاورزان داده شده است و باید برای این منظور از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده شود.

به گفته وی زیرساخت‌های ارتباطی در کشور یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت‌دیده و  بیشترین حجم خسارات در استان لرستان رخ داده است.

کد خبر 372093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.