بیش از ۱۵ میلیار تومان خسارت به زیرساخت های گردشگری لرستان وارد شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از انجام اقدامات حفاظتی برای پیشگیری از آسیب های ناشی از بارش های اخیر در این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید امین قاسمی امروز چهارشنبه ۱۴ فروردین ۹۸ با بیان این مطلب گفت: طی چند روز گذشته بارندگی های پی در پی در لرستان داشتیم که این بارندگی ها باعث وارد آمدن آسیب به آثار تاریخی و حتی زیرساخت‌های گردشگری ما در استان شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: البته ما سعی کردیم قبل از بروز مشکلات جدی، نقاط آسیب پذیر و جاذبه‌های تاریخی که بیشتر در معرض خطر بودند را شناسایی کرده و با ایجاد پوشش برزنتی و پلاستیکی، ایجاد داربست و سازه های نگهبان از ریزش و تخریب آثار تاریخی جلوگیری کنیم.

او ادامه داد: متاسفانه بخش زیادی از آثار تاریخی ما پل های تاریخی هستند که به دلیل بارش های سیل آسایی که طی یک هفته گذشته به خصوص روزهای ۱۱ و ۱۲ فروردین ۹۸ شاهد آن بودیم، به زیر آب فرورفته اند و نمی توان از میزان خسارت های آنها گزارشی ارایه کرد.

قاسمی در خصوص اقدامات پیشگیرانه در قلعه تاریخی فلک الافلاک گفت: بخش غربی تپه قلعه فلک الافلاک در اثر سیلاب های اخیر دچار ریزش و رانش شده است که ما برای جلوگیری از آسیب به این قلعه تاریخی پوشش هایی را در نقاط مختلف قلعه ایجاد کردیم.

او خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها آواربرداری قسمت هایی از قلعه انجام شده و طغیان چشمه های جاری در زیر تپه نیز مهار شده است.در آثار تاریخی خسارت ایجاد شده و بیش از ۱۵ میلیارد تومان هم به زیرساخت‌های گردشگری پل ها راه های دسترسی به آثار طبیعی گردشگری خسارت وارد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در پایان تصریح کرد: در حال حاضرمشکل عمده ای در قلعه نداریم. فقط پل های تاریخی و بخشی از بناهای بافت تاریخی در پلدختر، کوهدشت و ... دچار آسیب شده اند که نیازمند مرمت اساسی و اصولی هستند.

کد خبر 372048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.