اگر سد کرخه نبود غرب خوزستان زیر آب می رفت

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر سد کرخه نبود، با توجه به بارندگی شدید و سیل سهمگین بالادست، همه مناطق غربی جلگه خوزستان زیر آب می رفت.

به گزارش ایمنا، سرلشکر محمدعلی جعفری عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از سد کرخه در جمع خبرنگاران گفت: ورودی آب به این سد به بالاترین حد ممکن رسیده و در صورت نیاز برای جلوگیری از خسارت های احتمالی به آن، دبی آب خروجی سد کرخه باید مقداری افزایش یابد.

فرمانده سپاه ادامه داد: شب گذشته که خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم ایشان نگران مردم خوزستان بودند و از تمام مسئولان خواستند به یاری مردم مناطق سیل زده بشتابند. سیل در بالادست سد کرخه فروکش کرده و امید است به زودی این مشکلات برطرف شود.

وی گفت: سپاه و بسیج تا آخرین لحظه و با همه ظرفیت خود به مردم سیل زده خدمت رسانی می کنند و در روزهای آینده بر این خدمات افزوده می شود. سپاه پاسداران و بسیج خادمان مردم بوده و تا هر زمان که نیاز باشد وظیفه خود می دانیم، برای امنیت و آسایش مردم تا آخرین لحظه در کنار آنها باشیم.

قابل ذکر است که هشدار آماده باش سیل ناشی از طغیان همه رودخانه های خوزستان از سوم فروردین جاری اعلام شد و استاندار خوزستان نیز از ۱۱ فروردین در این استان حالت فوق العاده اعلام کرد.

رییس جمهوری، معاون اول وی، وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اطلاعات، کشور، ورزش و جوانان و دادگستری با سفر به خوزستان ضمن بررسی وضیعت سیل در این استان امکانات وزارت خانه های مربوطه را برای کمک به مردم استان بسیج کرده اند.

سد کرخه بزرگ ترین سد خاکی ایران و خاورمیانه، در شمال خوزستان واقع است و در دهه ۷۰ توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر روی رودخانه کرخه ساخته شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 372038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.