۷۶۰ واحد مسکونی در کردستان تخریب و دچار خسارت شدند/۵ روستای کرمانشاه در محاصره کامل سیل

در بسته خبری امروز از شکست حصر ماژین با بالگرد تا خسارت بالای سیل به بزرگترین انارستان ایران و خسارت ۵ میلیاردی بارندگی به زیرساخت‌های کشاورزی دیشموک را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

۷۶۰ واحد مسکونی در کردستان تخریب و دچار خسارت شدند

کردستان: محمد فلاحی، مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان گفت: براثر بارش‌های دو روز گذشته ۷۶۰ واحد مسکونی در استان به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت‌ شده‌اند ضمن اینکه به ۴۲۰ واحد محل نگهداری احشام نیز خسارت‌هایی وارد شده است.

اعزام ۶ تیم تخصصی امداد نجات کردستان به مناطق سیل‌زده

کردستان: محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از اعزام شش تیم تخصصی امداد و نجات در سیل به استان‌های سیل‌زده کشور و ارسال نخستین محموله کمک‌های مردمی استان به لرستان و ایلام خبر داد.

تمامی راه‌های اصلی و فرعی در کردستان باز است

کردستان: دانش زندی، رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: تمام راه‌های اصلی و فرعی کردستان باز و تردد در آنها جریان دارد.

*********************************************************************************

خسارت سیل به مزارع کشاورزی و دامداری‌های کرمانشاه بسیار بالا است

کرمانشاه: مهندس نوربخش حاتمی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: :با توجه به بازدیدهایی که از مراکز دامداری و زمین‌های کشاورزی داشتیم، باید گفت که میزان خسارت وارد شده به این بخش بسیار بالاست.

۵ روستای کرمانشاه در محاصره کامل سیل قرار دارد

کرمانشاه: هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه از محاصره پنج روستا توسط سیل خبر داد و گفت: ارتباط بیش از ۶۷ روستا به دلیل شکستگی پل‌ها و راه‌های روستایی قطع شده است.

اعزام دو تیم ارزیاب به منظور رصد منازل اطراف رودخانه قره سو

کرمانشاه: زهره شریفی، رییس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه با اشاره به بالا آمدن آب رودخانه قره سو از اعزام دو تیم ارزیاب بهزیستی برای رصد وضعیت منازل نزدیک این رودخانه خبر داد.

*********************************************************************************

شکست حصر ماژین با بالگرد

ایلام: حسین عارفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام اظهار کرد: تاکنون به ۱ هزار و ۱۲۲ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵ هزار و ۳۳۴ نفر در مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شده و روز گذشته در منطقه ماژین اقلام غذایی و امدادی مورد نیاز توسط سه فروند بالگرد هلال احمر توزیع شد.

توزیع ۲۰ تن مواد غذایی بین سیل زدگان استان ایلام

ایلام: قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام گفت: در راستای کمک به سیل زدگان بخش ماژین دره شهر و چشم شیر سیروان و بالادست سد سیمره، ۲۰ تن مواد غذایی، پتو، موکت بین مردم روستاهای بخش ماژین دره شهر و چشم شیر سیروان توزیع شد.

خسارت ۹۸ میلیارد تومانی سیل به کشاورزان ایلامی

ایلام:  سیدمحمد تراب میری،مدیرکل سازمان کشاورزی استان ایلام از خسارت ۹۸ میلیارد تومانی سیل به کشاورزان این استان خبر داد.

*********************************************************************************

راه ارتباطی ۲۹۰ روستای الیگودرز قطع است

لرستان: محمد خدابخشی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: راه ارتباطی ۲۹۰ روستای شهرستان الیگودرز مسدود است.

خسارت بالای سیل به بزرگترین انارستان ایران

لرستان: محمدرضا آزادبخت، فرماندار کوهدشت گفت: دومین‌ محور مربوط به دهستان زیر تنگ سیاب با ۲۵ روستا است که به دلیل سقوط سنگ بزرگی داخل تنگ سیاب مسیر را کامل قطع کرده است، همچنین انارستان تنگ سیاب دچار آب‌گرفتگی و متحمل خسارت وحشتناکی شده است.

برق و آب روستاهای دوره‌ و چگنی قطع است

لرستان: قدرت‌الله ترابی‌نژاد، فرماندار دوره‌ و چگنی گفت: راه ارتباطی اکثر روستاهای شهرستان به دلیل تخریب جاده و پل‌ها قطع است و همین موضوع امدادرسانی را با مشکل مواجه کرده است.

*********************************************************************************

کمبود پرستار در بیمارستان‌های همدان

همدان: هرمز نیکقدم، عضو هیات مدیره نظام پرستاری همدان از افزایش حجم کار پرستاران در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این ایام بیمارستان‌های همدان با کمبود نیروی پرستار مواجه بودند.

۷ هزار و ۱۷ واحد مسکونی و تجاری در همدان آسیب دید

همدان: سیدسعید شاهرخی، استاندار همدان از بروز خسارت به هفت هزار و ۱۷ واحد مسکونی و تجاری در استان همدان خبر داد و گفت: تیم‌های تخصصی تعیین خسارت متناسب با نوع خسارت برآوردها را انجام می‌دهند تا با حمایت دولت نسبت به جبران خسارت‌ها اقدام کنیم.

بخش کشاورزی همدان ۳۴۰ میلیارد تومان خسارت دید

همدان: احد ظفری، رییس مدیریت بحران و مخاطرات جهاد کشاورزی استان همدان جمع خسارات بخش کشاورزی در اثر بارش برف و باران را تا امشب ۳۴۰ میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان اعلام کرد.

*********************************************************************************

آبرسانی سیار به ۶ روستای بخش حلب شهرستان ایجرود

زنجان: رضا کابلی، مدیرعامل شرکت آبفار استان زنجان از آبرسانی سیار به شش روستای بخش حلب شهرستان ایجرود خبر داد.

جاده دندی به تکاب در استان زنجان غربی مسدود شد

زنجان: محور جاده دندی به تکاب در استان زنجان به دلیل کولاک شدید مسدود است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از رانندگان خواسته تا در صورت امکان از تردد در این محور خودداری کنند.

کاهش ۲۰ درصدی جانباختگان جاده‌ای در زنجان

زنجان: جعفر کردلو، جانشین فرمانده انتظامی استان در قرار گاه نوروزی امام علی ( ع ) با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی جانباختگان جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروز گفت : در تعطیلات نوروز امسال با اجرای چند طرح در سطح استان قریب ۱۰۰ کیلو انواع مواد مخدر از سود اگران مرگ کشف شد.

**********************************************************************************

همه رودخانه‌های شهرستان کوهرنگ طغیان کرده است

چهارمحال و بختیاری: مرتضی زمان‌پور، فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه همه رودخانه‌های شهرستان طغیان کرده است، گفت: روستاهایی که پیش‌بینی می‌شد در معرض خطر باشند تخلیه شدند، بیش از ۳۰۰ خانوار به مکان‌های امن منتقل شدند.

اسکان خانوارهای روستایی اطراف سد خاکی شهدای گنج در مناطق امن

چهارمحال و بختیاری: برهان حسین‌پور، فرماندار لردگان در خصوص وضعیت سد خاکی شهدای گنج بخش فلارد و احتمال خطر برای روستاییان، گفت: خانه‌های حدود ۵۰ خانوار روستایی در حاشیه رودخانه و پایین دست سد تخلیه شده و اهالی در مناطق امن اسکان یافته‌اند.

خسارت ۳۲ میلیارد تومانی سیل قبل در بروجن

چهارمحال و بختیاری: مسعود ملکی، فرماندار بروجن با اشاره به اینکه سامانه بارشی فعلی خسارتی در پی نداشت، گفت: از سامانه‌ی بارشی قبلی برآوردهای خسارات در بخش‌های مختلف مبلغ ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

*********************************************************************************

تخلیه روستاهای در معرض خطر سیلاب کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد: علی‌محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای سازه آبی ثابت مانند سد قاسم و کوثر برنامه‌ریزی کردیم و در صورتی که خطری روستاها را تهدید کند فورا تخلیه صورت می‌گیرد.

خسارت ۵ میلیاردی بارندگی به زیرساخت‌های کشاورزی دیشموک

کهگیلویه و بویراحمد: صفا حبیبی، بخشدار دیشموک گفت: افزون بر پنج میلیارد تومان به زیرساخت های کشاورزی بخش دیشموک خسارت وارد گردید.

مسدود شدن مسیر ارتباطی سرفاریاب- یاسوج به دلیل ریزش جاده

کهگیلویه و بویراحمد:محمد مرادپور، بخشدار سرفاریاب گفت: به علت ریزش جاده و احتمال سقوط به دره مسیر ارتباطی سرفاریاب-یاسوج تا اطلاع ثانوی مسدود است.

کد خبر 371998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.