۲۱ روستای سمیرم با مشکل آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می‌کند

سمیرم- نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: آب آشامیدنی ۲۱ روستا در بخش پادنای سمیرم غیرقابل شرب بوده و با توزیع آب معدنی آب این مناطق تامین می‌شود که مسئولان در حال رسیدگی به این موضوع هستند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به بارندگی های شدید روز های گذشته در سطح شهرستان تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان سمیرم با توجه به بارندگی های اخیر نسبت به سال های گذشته بارش خوبی داشته است و میزان بارندگی سال زراعی ۹۷-۹۶ به ۶۰۰ میلیمتر رسیده است.
وی با اشاره به تخریب های صورت گرفته طی بارش های اخیر در سطح شهرستان اظهار کرد: با اقدام به موقع و اسکان اضطراری ساکنان بافت فرسوده در مدارس شرایط آرامی در شهرستان برقرار است که با توجه به دستور استاندار در رابطه با اسکان این خانوارها در خانه های استیجاری باید مدارس را تخلیه و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم.

سلیمی با اشاره به خسارت های ناشی از بارندگی های اخیر در دو بافت فرسوده قلعه و کوشک و همچنین شهرهای حنا، کمه و تعدادی از روستاهای این شهرستان گفت: تعدادی از جاده های مواصلاتی درون شهرستانی به خاطر رانش و ریزش کوه در خفر، تنگ جلو و پادناعلیا برای مدتی مسدود شد که با همت نیروهای راهداری شهرستان این محورها بازگشایی شدند که البته پل کهنگان به روستای ده بزرگ که مسیر دسترسی به ۹ روستا بود تخریب و پل جایگزین موقت نیز طی سیل روز گذشته از بین رفت که در حال حاضر این مسیر فاقد پل ارتباطی است.

وی با اشاره به خسارت های وارده به این شهرستان در حوزه های کشاورزی و دامداری خاطرنشان کرد: طی بارش های اخیر و سیلابی شدن رودخانه های شهرستان سمیرم به ویژه رودخانه ماربر شاهد آسیب دیدن درختان، مزارع و همچنین شیلات پرورش ماهی بودیم.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به آماده‌باش کامل تیم بحران شهرستان از ابتدای سال متذکر شد: آب آشامیدنی ۲۱ روستا در بخش پادنای سمیرم غیرقابل شرب بوده و با آب معدنی و بسته بندی آب این مناطق تامین می‌شود که مسئولان در حال رسیدگی به این موضوع هستند.

وی با اشاره به سفر استاندار اصفهان و بازدید میدانی او از رودخانه های شهرستان، پل های تخریب شده و همچنین بافت فرسوده آسیب دیده در شهر سمیرم و حنا گفت: استاندار اصفهان پس از بازدید میدانی از این مناطق و رویت آب خروجی از شهرستان از مسیر رود ماربر سمیرم و مشاهده حجم بالای آن و نبود سد ابراز ناراحتی کرده و این حجم آب بلا استفاده در شهرستان سمیرم را ظلمی بزرگ به مردم برشمردند و درخواست پیگیری توسط مسئولان مربوطه را صادر کردند.

سلیمی با اشاره به تماس تلفنی خود با مدیران کشوری و استانی خاطرنشان کرد: با دعوت از مدیران کشوری و استانی جهت رسیدگی به مشکلات درخواست شد تا این موضوع در اولویت کاری قرار گیرد و با ارائه گزارشی به مدیریت بحران کشور در نخستین فرصت حضور در جهت پیگیری و پیشگیری تدابیر بهتر و بیشتری اندیشیده شود.

به گزارش ایمنا شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان با ثبت ۶۰۰ میلیمتری بارندگی ها در سال زراعی ۹۷-۹۶ بیشترین بارندگی را نسبت به سال های گذشته خود را ثبت کرده است

کد خبر 371989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.