انعکاس اخبار در زمان وقوع بحران مدیریت شود

لنجان-سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان گفت: در زمان وقوع بحران حضور رسانه ها و انعکاس صحیح اخبار حوادث و بحران ها در حفظ آرامش و یا جلوگیری از ایجاد هرج و مرج در جامعه نقش بسیار مهمی دارند بر همین اساس اخبار باید مدیریت شده منعکس شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در نشست با مدیران شهری باغبادران حفظ و تقویت اتحاد و انسجام را رمز موفقیت آنان دانست و اظهار کرد: تداوم انسجام و وحدت مسئولان شهری منجر به افزایش کمیت و کیفیت ارائه خدمات شهری به شهروندان خواهد ‌شد.

وی با بیان اینکه تشکیل شوراها نقطه عطف تحقق مردم سالاری دینی بود افزود: ماهیت شورا به گونه‌ای است که گاهی اختلاف نظر در برخی مسائل پیش می‌آید و این طبیعی است، اما در نهایت وفاق و اتفاق نظر بر روی حفظ منافع مردم مسئله ای است که به خوبی در شورای اسلامی شهر باغبادران در دوره پنجم قابل ملاحظه بوده و این مهم کمک زیادی به پیش برد اهداف، عمران و توسعه همه جانبه شهر کرده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان تصریح کرد: اساس وظایف و گستردگی فعالیت شهرداری با هیچ دستگاه دیگری قابل قیاس نیست و قطعا شهرداری باغبادران به پشتوانه حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین نیروی انسانی خود می تواند اثربخشی بالایی در شهر داشته باشد و به خواسته های به حق شهروندان جامه عمل بپوشاند.

وی ادامه داد: پس از ارائه گزارش سازمان هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی به شهرستان لنجان جلسات ستاد مدیریت بحران شهرستان به صورت ویژه برگزار شد و با پیش بینی وقوع بحران و حضور لحظه به لحظه مسئولان شهرستان لنجان در صحنه و رفع مسائل بحران ساز، لایروبی و بازگشایی مسیل های دفع آبهای سطحی وضعیت به وجود آمده به خوبی کنترل شد.

صالحی اضافه کرد: در وضعیت بحرانی باید به گونه ای عمل کنیم که خود بحران ساز نشویم، البته این مسئله به معنای آن نیست که در زمان بارش شدید باران در شهر باغبادران بحران نداشتیم بلکه بدان معناست که اتخاذ تصمیمات کارشناسی، رفع مسائل و چالش های بحران ساز قبل وقوع بحران و همچنین حضور جهادی در صحنه سبب شد تا اتفاقاتی که در برخی شهرها مانند شیراز افتاد در باغبادران و دیگر شهرهای شهرستان ایجاد نشود.

وی عنوان کرد: در زمان وقوع بحران حضور رسانه ها و انعکاس صحیح اخبار حوادث و بحران ها نقش بسیار مهمی در حفظ آرامش و یا جلوگیری از ایجاد هرج و مرج در جامعه دارند بر همین اساس اخبار باید مدیریت شده منعکس شود تا در کنار اطلاع رسانی دقیق از بروز حوادث بحران ساز دیگر جلوگیری شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت استقرار برخی ادارت خدمت رسان در بخش باغبادران خاطرنشان کرد: تا زمان استقرار ادارات خدمت رسان در بخش باغبادران به دلیل اهمیت رفع مسائل و مشکلات مردم پیشنهاد می شود با برنامه ریزی های انجام شده میز خدمتی با حضور روسای ادارت تشکیل و پاسخ سئوالات مردم داده شود و در این برنامه قطعا خود حضور خواهم داشت.

کد خبر 371961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.