گلابی: استقرار ۳۴ نیروی غواص در حاشیه زاینده‌رود

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در روز طبیعت تعداد زیادی از نیروهای امداد و نجات در حاشیه زاینده رود ضمن گشت‌زنی نکات ایمنی را تذکر می‌دهند و ۳۴ نیروی غواص سازمان آتش‌نشانی اصفهان در نقاط مختلف در کنار زاینده‌رود مستقر شده‌اند.

محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در روز سیزدهم فروردین ماه که به نام روز طبیعت نامگذاری شده، دوچرخه سوارانی مجهز به کوله‌پشتی اطفاء در طول مسیر زاینده رود حرکت می‌کنند تا در صورت وقوع حوادث نسبت به امدادرسانی اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه تعداد  ۳۰ خودروی سازمان آتش نشانی در سطح شهر آماده باش هستند، افزود: بیش از ۱۵۰ نفر از نیروهای آتش نشان در اماکن گردشگری و مکان های توریست‌پذیر حضور دارند تا آرامش و امنیت را برای شهروندان و مسافران نوروزی فراهم کنند.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه شامگاه دوازدهمین روز فروردین ماه سال‌جاری توسط مسافران نوروزی در کمپ گردشگری فدک ۷۵ چادر، در ورزشگاه سپاهانشهر ۳۷ چادر، سالن ورزشی دانشگاه فرهنگ و هنر ۳۱ چادر برپا شد گفت: شب گذشته ۱۰ گاز پیک نیک از چادر مسافران اسکان یافته در باغ فدک خارج و از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه باغ فدک یکی از مکان‌هایی است که باید دائما تحت مراقبت باشد، گفت: خوشبختانه شب گذشته حادثه‌ای در باغ فدک برای مسافران اتفاق نیفتاد.

گلابی تاکید کرد: هر شب تعداد ۱۲۰ نفر از نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی در باغ فدک حضور دارند و با استفاده از دستگاه‌های مدرن حرارت‌سنج میزان گرمای تک تک چادرهای مسافران را می‌سنجند.

گلابی با بیان اینکه شب گذشته ۲۲ مورد حادثه در سطح شهر رفع خطر و شش مورد حریق اطفاء شده است، گفت: با توجه به جاری بودن آب در بستر زاینده رود نیروهایی در سرتاسر مسیر رودخانه مستقر و اکیپ غواصی و حوادث در حاشیه زاینده رود گشت‌زنی می‌کنند.

کد خبر 371951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.