فرودگاه‎های کشور با وجود شرایط خاص جوی فعال است

عضو هیئت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با توجه به تمهیدات دیده شده و اقدامات انجام شده، با وجود بارش‎های شدید و بروز سیل در مناطق مختلف، فرودگاه‎های کشور فعال و عملیاتی است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری با اشاره به اینکه این شرکت دو وظیفه اصلی شامل اداره و راهبری ۵۴ فرودگاه کشور و ارائه خدمات ناوبری هوایی و کنترل ترافیک فضای کشور دارد، اظهار کرد: از بهمن ماه شروع به بازبینی سیستمهای زیرساختی کردیم که خوشبختانه وضعیت همه فرودگاهها مطلوب بود اما چیزی که اکنون با آن روبرو هستیم بارش نعمت و رحمت الهی است که به دلیل شدت آن و ایجاد شرایط جوی نامساعد و سیل، مناطق مختلف کشور و طبعاً فرودگاهها تحت تاثیر قرار گرفتهاست.

اسفندیاری با اشاره به بروز سیل در استان گلستان گفت: از دوم فروردین در فرودگاه گرگان وضعیت خاصی داشتیم که در بازدیدی که در همان زمان از آنجا داشتم شاهد نزدیک شدن هجوم سیلاب به اراضی فرودگاه بودیم که خوشبختانه با اطلاعرسانی به مسئولان استان توانستیم با تلاش و همکاری، وضعیت آن را کنترل کنیم و از وارد شدن صدمات به تجهیزات زیرساختی این فرودگاه جلوگیری کردیم و فرودگاه را به عنوان مهمترین نقطه و سریعترین وسیله برای امدادرسانی به منطقه فعال نگهداریم و اکنون پروازهای مسافری و امدادی در آن ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به پیشبینیهای هواشناسی برای موج بعدی بارشهای شدید و ورود جبهه هوایی جدید از غرب و شمال غربی کشور در فرودگاههای این مناطق تمهیدات لازم دیده و اقدامات پیشگیرانه انجام شده و در حال انجام است، گفت: اکنون فرودگاه ایلام با شرایط جوی بسیار بدی مواجه شده است و فرودگاههای سنندج و کرمانشاه نیز بارش شدید دارند اما با این وجود خوشبختانه شرایط همه آنها عادی و عملیاتی است.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: اگر شاهد باطل شدن بعضی پروازها هستیم به دلیل شرایط نامساعد جوی است و در فرودگاهها از نظر زیرساختی و امکان نشست و برخاست هواپیما مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: از ساعات اولیه بامداد بارش شدید موجب طغیان رودخانه کنار فرودگاه خرم آباد شده که دیوارهای حفاظتی فرودگاه را تخریب و وارد باند شده است و شرایط به طور دائم در این فرودگاه توسط مدیر و کارکنان تحت نظارت است و به محض فروکش کردن سیلاب اقدام به بازرسی تمام امکانات و تجهیزات آن خواهیم کرد و در صورت حصول اطمینان از برقراری پروازهای کاملا ایمن، آن را دوباره عملیاتی خواهیم کرد.

حسین اسفندیاری با تاکید بر اینکه مسافران پیش از حرکت به سوی فرودگاهها از وضعیت پرواز خود آگاه شوند، گفت: مسافران در همه شهرهایی که فرودگاه فعال داریم میتوانند شماره ۱۹۹ را بدون کد گرفته و از اطلاعات مربوط به پرواز خود آگاه شوند. همچنین میتوانند با مراجعه به سایت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و صفحه ویژه نوروزی آن به نشانی www.airport.ir و یا سایت هر یک از فرودگاهها از شماره اطلاعات پرواز آنها و آخرین اخبار مطلع شوند.

وی در پایان از اعزام و پذیرش دو میلیون و ۴۲۹ هزار مسافر نوروزی و نشست و برخاست ۱۹۳۲۹ هواپیما در فرودگاههای کشور تا ۱۱ فروردین خبر داد.

کد خبر 371949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.