پیش‌بینی خسارت ۲۱۰۰ میلیاردتومانی به راه‌ها و ابنیه کشور

معاون دفتر ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام اینکه تاکنون ۱۶۰۰ میلیارد تومان به راه‌ها و پل‌های استان‌های سراسر کشور خسارت وارد شده است، گفت: پیش‌بینی ما این است که با احتساب بارش‌های دو روز اخیر و روزهای باقیمانده از بارش، میزان خسارات به ۲۱۰۰ میلیاردتومان برسد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راشد مدرس گرجی با اعلام این مطلب که میزان خسارات ۱۱ و ۱۲ فروردین ماه در آمار نیامده است و نیازمند بررسی بیشتری است که در روزهای آتی اعلام خواهد شد، اظهار کرد: دو روز اخیر بارش‌ها در استان‌های سراسر کشور بسیار شدید بوده است. همکاران ما در راهداری استان‌ها در حال انجام خدمات‌رسانی هستند که این خدمات شاملِ ایجاد راه‌های دسترسی موقت، عبور موقت و پاکسازی راه‌ها هستند.

معاون دفتر نگهداری ابنیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: به غیر از دو روز اخیر ۱۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و ابنیه سراسر کشور وارد آمده است و پیش‌بینی ما این است که با احتساب بارش‌های دو روز اخیر و روزهای باقیمانده از بارش، میزان خسارات به ۲۱۰۰ میلیاردتومان برسد.

وی میزان خسارات به راه ها و ابنیه را به تفکیک استان‌های نامبرده اعلام کرد و گفت: در ایلام، مجموعا ۲۵ میلیاردتومان خسارت به ۱۰۲ کیلومتر راه و ۳۹۵ دستگاه پل وارد آمده است. عمده خسارت ها بین ۷۰ تا ۸۰ درصد را راه‌ها و پل‌های روستایی استان دیده اند.

مدرس‌گرجی ادامه داد: در کردستان مجموعا ۲۳ میلیاردتومان خسارت به ۹۹ کیلومتر راه و ۲۰۱ دستگاه پل، در کرمانشاه ۱۴۸ میلیاردتومان خسارت به ۳۶۷ کیلومتر راه و ۱۸۲ دستگاه پل وارد آمده است. همچنین در استان خراسان شمالی نیز مجموعا ۱۲۹ میلیاردتومان خسارت به ۱۳۵۳ کیلومتر راه و ۳۷۸ دستگاه پل و ابنیه فنی و در چهار محال و بختیاری نیز ۵۴ میلیاردتومان خسارت به ۲۳۳ کیلومتر راه و ۵۵ دستگاه پل وارد آمده است.

کد خبر 371944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.