سیل به ۹ شهر و ۲۷ روستای فریدونشهر آسیب زد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: سیل به منازل مسکونی، مزارع، شبکه آب شرب، پل‌ها و جاده‌های ۹ شهر و ۲۷ روستای فریدونشهر آسیب وارد کرد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با وجود آنکه برخی محورهای مواصلاتی به نایین به دلیل وزش شدید طوفان شن مسدود شده و خودروها متوقف شدند اما ۵۰۰ خودرو دچار خسارت شدند که مالکان آن‌ها با هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نایین اسکان اضطراری یافتند تا پس تعمیر خودرو و تعویض شیشه‌ها به سفر خود ادامه دهند.

وی با بیان آنکه در مجموع روز گذشته ۸۰۰ نفر در استان اسکان اضطراری داده شده و به ۱۵۰۰ نفر نیز امدادرسانی شده است، افزود: طوفان در اردستان، نایین، خور و بیابانک، قسمت‌هایی از شرق اصفهان مانند جرقویه و ورزنه به درختان، منازل، دیواره واحدهای دامی و شبکه‌های برق خسارت وارد کرد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با تاکید بر اینکه وزش باد در روز بعد نیز ادامه دارد، تصریح کرد: وزش باد شدید در شهر اصفهان باعث شکسته شدن درختان و سقوط داربست‌های فلزی شد و در یکی از موارد در حاشیه زاینده‌رود افتادن درخت روی سه خودرو به آنان آسیب زد.

وی ادامه داد: سیل نیز به منازل مسکونی، مزارع، شبکه آب شرب، پل‌ها و جاده‌های ۹ شهر و ۲۷ روستای فریدونشهر آسیب وارد کرد.

شیشه فروش با اشاره به اینکه سه فروند بالگرد از هوانیروز اصفهان به سمت خرم آباد اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ نیرو از هلال احمر و شهرداری اصفهان با تجهیزات لازم به همراه ۱۲ دستگاه لودر از بنیاد مسکن به خرم آباد اعزام شده و به علاوه آن پتو و بسته‌های غذایی به استان‌های خوزستان، گلستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری نیز ارسال شده است.

کد خبر 371938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.