تلخ‌کامی مردم باغبهادران در نبود پل عابر پیاده

لنجان-شهردار باغبهادران گفت:مسافرانی که با وسایل نقلیه عمومی از شهرکرد به باغبهادران سفر می کنند باید عرض اتوبان را برای رسیدن به مقصد طی کنند و این مسئله باعث بروز حوادث ناگوار و تصادفات مرگبار در این نقطه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اردشیر محمدی در نشستی با سرپرست فرمانداری شهرستان با بیان اینکه مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی باید در حد امکان برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند اظهار کرد: بخش باغبهادران در دل خود دو شهر باغبهادران و چرمهین و همچنین ۳۲ روستا را جای داده، اما نبود برخی دستگاه‌های خدمت‌رسان در این بخش مشکلات متعددی برای مردم همراه داشته و آنان برای انجام کارهای ادارای باید به مرکز شهرستان مراجعه کنند.

وی افزود: حضور نداشتن فعالیت، پیگیری مسایل و پاسخگویی برخی دستگاه ها و نهادها مردم باغبهادران را با مشکلات جدی مواجه کرده و اینگونه عمل کردن باعث رنجش مردم شده است و انتظار آنان از نماینده دولت این بوده که با توجه به گستره بخش باغبهادران استقرار دستگاه های اجرایی در این بخش اجرایی شود و مدیریت شهری باغبهادران نیز آمادگی لازم در خصوص کمک به استقرار ادارات دارد.

شهردار باغبهادران با بیان اینکه حضور متولیان فرهنگی در شهر باغبهادران بسیار کمرنگ است تصریح کرد: کاهش و رفع معضلات اجتماعی نیازمند حضور پررنگ متولیان فرهنگی است که این حضور و اقدامات در باغبهادران به هیچ عنوان چشمگیر نیست و این درحالی است که یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری مسئله ارتقای فرهنگ جامعه بوده است.

وی با اشاره به انجام اقدامات فرهنگی توسط شهرداری باغبهادران در راستای افزایش نشاط و شادابی شهروندان ادامه داد: دستگاه های فرهنگی باید خود پیشگام فرهنگ باشند و از سوی دیگر بر خرده فرهنگ ها نیز نظارت داشته باشند، اما متاسفانه امروز انجام کارهای فرهنگی تنها بر عهده مدیریت شهری قرار گرفته و این درحالی است که باید کارهای جدید و مبتکرانه ای در حوزه فرهنگی انجام شود که این مسئله نیازمند حضور پررنگ متولیان فرهنگی است.

محمدی اضافه کرد: امروز انتظار و توقع مردم نسبت به گذشته از شهرداری ها افزایش یافته و این درحالی است که وظایف شهرداری ها نیز از مأموریت های تعیین شده فراتر رفته و نیاز است دیگر دستگاه ها در کنار مدیریت شهری حضور یافته و به وظیفه ذاتی خود عمل کنند تا در نهایت شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.

وی با بیان اینکه شهر باغبهادران در مسائل زیرساختی با مشکلات متعددی مواجه است گفت: مدیریت شهری باغبهادران طی سال های گذشته برای توزیع عادلانه خدمات در محلات مختلف شهر به صورت جهادی در میدان عمل حاضر شده و محور اقدامات خود را نیز بر پایه مطالبات مردمی قرارداده تا رضایتمندی آنان افزایش یابد.

محمدی عنوان کرد: دفع آبهای سطحی و فاضلاب خانگی یکی از معضلات زیرساختی شهر باغبهادران به شمار می‌آید که سال هاست جزء مطالبات مردمی بوده و همچنان پس از گذشت ۳۰ سال این پروژه همچنان به اتمام نرسیده و بالغ بر ۱۵ کیلومتر از شبکه فاضلاب محله شهرباغبهادران و محله دورباط باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش شبکه گذاری فاضلاب شهری در محلات جدید شهر باغبهادران و برخی نقاط که جزء بافت فرسوده به شمار می آید نیازی است که انتظار می رود مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

شهردار باغبهادران یادآور شد: شبکه گذاری فاضلاب در محله ملک آباد نیز انجام گرفته، اما وصل انشعاب و اتصال شبکه به کلکتور اصلی فاضلاب همچنان باقی مانده هرچند طی ماه های اخیر اقداماتی در این حوزه انجام گرفته، اما نیاز است اقدامات لازم برای اتمام این پروژه با سرعت هرچه بیشتر انجام گیرد.

وی افزود: انتقال آب شرب از تصفیه خانه باباشیخعلی به بخش باغبهادران یکی دیگر از خواسته های دیرینه مردم بوده و علیرغم همجواری شهر باغبهادران با دو تصفیه خانه آب اصفهان، مردم این شهر از آب آشامیدنی مطلوب محروم هستند و مسئولان امر نیز معتقد هستند این پروژه با پیشرفت قابل توجهی مواجه است از این رو انتظار می رود با سرعت هرچه بیشتر این پروژه به بهره برداری برسد.

محمدی با اشاره به مشکلات بخش باغبهادران در حوزه دسترسی های ایمن مردم به شهر و روستاهای آن گفت: به دلیل گردشگرپذیر بودن بخش باغبهادران و همچنین قرار گرفت در مسیر مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری شهر باغبهادران همواره با ترافیک سنگینی مواجه بوده، اما نبود شبکه روشنایی از دره شورجه تا ورودی قدیمی این شهر چالش های بسیاری را برای مردم به وجود آورده است.

وی با انتقاد از عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان لنجان تصریح کرد: بی تفاوتی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه رسیدگی به جاده های بخش باغبهادران رنج آور بوده و نبود اعتبارات بهانه ای برای نبود انجام برخی اقدامات و وظایف ذاتی آنان شده است.

شهردار باغبهادران ادامه داد: مسافرانی که با وسایل نقلیه عمومی از شهرکرد به باغبهادران سفر می کنند و یا افرادی که از اصفهان به شهر چرمهین سفر می کنند در زیر پل باغبهادران_چرمهین از وسایل نقلیه عمومی پیاده شده و باید عرض اتوبان را برای رسیدن به مقصد طی کنند و این مسئله باعث بروز حوادث ناگوار و تصادفات مرگباری شده است.

وی متذکر شد: باید سئوال کرد تا چه زمان به دلیل نبود پل عابر پیاده و وقوع تصادفات مرگبار باید رد خون انسانی بی گناه بر آسفالت باقی بماند و درد و غم بزرگ از دست دادن عزیزی بر سینه اعضای یک خانواده سنگینی کند.

محمدی یادآور شد: ورودی باغشاد_ملک آباد نیز یکی از مسیرهای حادثه خیز شهر باغبهادران است که فاقد روشنایی، گاردریل و آسفالت مناسب است، اما با توجه به اهمیت رفع مشکلات تردد مردم، شهرداری وارد میدان عمل شده و با ماشین آلات شهرداری سه متر تعریض انجام گرفته و پیچ خطرناک این مسیر نیز حذف شده و نیاز است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهد اما در کمال تعجب اعلام می کنند کارهای این مسیر متعلق به این اداره نیست.

محمدی عنوان کرد: نبود مرکز درمانی و ضعیف بودن وضعیت مراکز درمانی شهر باغبهادران یکی دیگر از چالش های مهم این شهر به شمار می آید البته نباید فراموش کرد در گذشته به همت خیران شهر ساختمانی با هدف راه اندازی بیمارستانی در شهر باغبهادران احداث شد که در نهایت این ساختمان در اختیار دانشگاه قرار گرفت و احداث بیمارستان در حد شعار باقی ماند.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به جمعیت بخش باغبهادران و همچنین حضور چشمگیر گردشگران ساخت بیمارستان و مرکز درمانی درخور یکی از ضروریات در این شهر به شمار می آید چرا که نبود یک مرکز درمانی مجهز سبب شده بسیاری از بیماران برای مداوا به مرکز شهرستان مراجعه کنند که این مسئله مشکلات بسیاری برای مردم همراه داشته است.

کد خبر 371930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.