امدادرسانی نیروهای خدمات شهری اصفهان به مناطق سیل زده لرستان از امشب

شهردار اصفهان گفت: بنا بر اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهور، تجهیزات و نیروهای متخصص شهرداری اصفهان امروز برای امدادرسانی به هموطنان لرستانی راهی این استان شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نورزوی _ شامگاه دوشنبه ۱۲ فروردین_  طی تماس تلفنی با برنامه ناز نوروز  اظهار کرد: طی بارش شدید باران و در پی آن مشکلات ایجاد شده در استان لرستان،  باید برای کمک رسانی به مردم این استان اقدامات لازم را انجام می دادیم در این راستا ۵۰ نفر از نیروهای زبده سازمان آتش‌نشانی، خدمات شهری و سازمان خدمات موتوری به همراه خودروهای امدادی و امکانات مورد نیاز از جمله لودر، کمپرس، کف‌کش و همه وسایل مورد نیاز این شرایط، ساعت دو بعد از ظهر از اصفهان به سمت خرم آباد حرکت کردند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر در استانداری لرستان جلسه ای با استاندار، معاونان استاندار و شهردارخرم آباد داشته‌ایم و بنا بر برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری هایی که در این جلسه شد، همه نیروها مستقر در شهر فعالیت خود را آغاز کردند.

نوروزی خاطرنشان کرد: شدت باران در استان لرستان بسیار زیاد بوده به طوری که برخی از قسمت های سطح شهر خرم آباد را آب فرا گرفته و نیاز به امداد رسانی فوری وجود دارد همچنین در شهرستان پل دختر شرایط سختی ایجاد شده و به دلیل ورود آب به دو قسمت تقسیم شده است؛ با قسمتی از پل دختر ارتباط قطع شده است و هنوز اطلاعاتی از این بخش در دسترس نیست.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در شهرستان دورود و پل دختر، ادامه داد: در یک سمت پل دختر امکان برقراری ارتباط وجود نداشته و منتظر برقراری ارتباط برای کمک به مردم هستیم به علاوه در شهرستان دورود نیز مشکلاتی وجود دارد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: طی جلسه ای که در استانداری برگزار شد، قول استقرار نیروهای امدادی به منظور امدادرسانی را تا بازگشت شرایط به حالت عادی به مردم و مسئولان استان لرستان دادیم؛ بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، نیروهای مردمی نیز به کمک نیروهای مستقر شهرداری اصفهان می‌آیند تا در صورت نیاز از فردا با به کارگیری بخشی از امکانات به پل دختر کمک‌رسانی شود.

نوروزی تاکید کرد: چنانچه امکانات کنونی پاسخگو نباشد با امکانات بیشتری برای کمک رسانی اقدام خواهیم کرد همچنین براساس برنامه ریزی انجام شده، امدادرسانی و فعالیت نیروها از امشب آغاز شده تا فردا برخی از مشکلات رفع شود؛ چنانچه نیاز باشد، کمک های همشهریان اصفهانی را به دست مردم لرستان رسانده و امکانات را به سمت استان لرستان ارسال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه وضع بارندگی به گونه ای است، که حتی امکان دسترسی با بالگرد نیز وجود ندارد.

شهردار اصفهان گفت: در صورت بارش شدید باران، شهروندان اصفهانی مراقبت لازم را بخصوص در زمان حضور در حاشیه زاینده رود داشته باشند.؛ البته میهمانان نورزوی مستقر در اصفهان نیز اطمینان داشته باشند همه امکانات لازم برای سفری توام با آرامش فراهم شده است.

کد خبر 371927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.