تجهیزات شهرداری‌ها در حال ارسال به لرستان است

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: ماشین آلات و تجهیزات شهرداری ها در حال ارسال به مناطق سیل زده استان لرستان است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری های کشور به منظور اعزام ماشین آلات و تجهیزات تخصصی برای امدادرسانی به سیل زدگان استان لرستان و شهر خرم آباد خبر داد.

وی افزود: پس از ابلاغ دستور معاون اول رئیس جمهور توسط وزیر کشور مبنی بر بسیج امکانات شهرداری‌های کشور در مسیر کمک به مناطق سیلزده، بلافاصله و در کوتاهترین زمان هماهنگی لازم با شهرداریهایی که در سیل اخیر از کمترین میزان حادثه برخوردار بودند، به منظور ارسال ماشین آلات و تجهیزات تخصصی آنها به مناطق سیلزده استان لرستان صورت گفت.

وی افزود: ۱۰ دستگاه ماشین آتش نشانی، ۵ دستگاه کمپرسی، ۲ دستگاه  لودر، ۲۰ دستگاه پمپ کف کش، ۶ دستگاه وانت دو کابین  و ۲ تانکر به همراه قایق و لباس غواصی و ۷۰ نفر نیروی انسانی زبده  و ۵۰ نفر از نیروهای هلال احمر به همراه تجهیزات مربوطه در حال حرکت از طرف شهرداری اصفهان به طرف استان لرستان هستند.

وی افزود: علاوه بر تجهیزات فوق،  ۴ دستگاه ماشین آتش نشانی، ۴۰دستگاه پمپ کف کش به همراه تعدادی از نیروهای متخصص سازمان های آتش نشانی تعدادی از شهرداری های استان اصفهان که کمترین مسافت را با مناطق سیل زده استان لرستان دارند، هم در حال عزیمت به استان لرستان هستند و سرپرستی تیم تجهیزات اعزامی توسط شهردار اصفهان صورت می گیرد.

وی همچنین از ارسال ۵ دستگاه پمپ بزرگ، ۲ دستگاه لودر، ۵ دستگاه کامیون، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه بولدوزر، یک دستگاه قایق، ۲ دستگاه ماشین آتش نشانی و یک جرثقیل ۵۰ تن از استان مرکزی به استان لرستان خبر داد. از استان یزد نیز ۷ دستگاه پمپ در حال بارگیری برای ارسال به استان لرستان می باشد.

جمالی نژاد با توجه به وضعیت ویژه استان خوزستان و لزوم تقویت بیشتر تجهیزات برای مقابله به موقع با حوادث احتمالی اعلام کرد: ۲۱ دستگاه کامیون به همراه ۶ دستگاه لودر و ۳ دستگاه بیل مکانیکی برای استان خوزستان از شهرداریهای استان فارس اعزام گردید.

شایان ذکر است در روز دوشنبه ۱۲ فروردین حسب اعلام ستاد مدیریت بحران استان گلستان، ۲ دستگاه بیل مکانیکی دیگر از شهرداری مشهد به آن استان اعزام شد و پیش از این نیز بیش از ۱۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی و تجهیزات تخصصی نظیر خودرو سبک و سنگین آتش نشانی، انواع پمپ، بیل مکانیکی، بیل زنجیری، لودر کمپرسی، کمرشکن و ... به همراه تیم های تخصصی آتش نشانی از شهرداریهای استان های تهران، البرز، سمنان، قزوین و خراسان رضوی به مناطق سیل زده استان های گلستان و خراسان شمالی اعزام شده بود.

کد خبر 371920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.