خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی سیل در سمیرم/ بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی نیازمند بازسازی و تعمیر

سمیرم- فرماندار سمیرم گفت: بارندگی های اخیر و سیلابی شدن رودخانه های این شهرستان بالغ بر یکهزار میلیارد ریال خسارت در سمیرم برجای گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، محمدرضا عسگریان امروز(دوشنبه) در جلسه مدیریت بحران شهرستان که با حضور استاندار، مدیران کل استانی، نماینده شهرستان و جمعی از مسئولان سمیرم برگزار شد، تصریح کرد: بیشترین خسارت های وارد شده به شهرستان سمیرم در بخش بافت فرسوده شهری و همچنین خانه های فرسوده روستایی، زیرساخت های راه و راهداری و همچنین مزارع و باغات است.

وی میزان بارش های اخیر در شهر سمیرم را بالغ بر ۱۶۰ میلیمتر عنوان کرد و گفت: در سایر بخش های شهرستان همچون پادنا، روستای خفر و دناکوه میزان بارش ها به بیش از ۲۵۰ میلیمتر نیز رسیده که متاسفانه خسارت هایی نیز به دنبال داشته است.

عسگریان با اشاره به آخرین وضعیت خرابی های سیلاب خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۳۸۴ واحد در شهرهای سمیرم نیازمند بازسازی کامل بوده و همچنین یک‌هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی نیز نیازمند تعمیر است.

فرماندار شهرستان سمیرم افزود: در بخش مسکن روستایی شهرستان نیز ۱۰۴ ساختمان مسکونی نیازمند بازسازی کامل بوه و ۳۵۰ واحد دیگر هم نیاز به تعمیر اساسی دارند.

وی خسارت های وارد شده به شهرستان بر اثر سیلاب را در بخش هایی همچون کشاورزی، دام، طیور، شیلات و زنبورستان، قنات ها، پمپاژها و تاسیسات کشاورزی را بالغ بر ۱۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: خسارت های وارد شده در بخش راه و راهداری سمیرم ۱۳۰ میلیارد ریال ارزیابی شده است که با وجود فعالیت شبانه روزی مجموعه راهداری برای احداث مجدد پل های جایگزین، صبح امروز یکی از همین پل های تازه احداث شده نیز بر اثر بارش شدید باران امروز و شب گذشته از بین رفت و تخریب شد.

فرماندار سمیرم خسارت سیلاب در حوزه برق وآب شهری سمیرم را بالغ بر سه میلیارد ریال اعلام و در رابطه با بافت فرسوده شهر سمیرم افزود: محله قلعه در شمال شهر سمیرم با ۴۵ هکتار مساحت دارای حدود ۳۵۰ خانوار جمعیت و ۵۵۰ واحد مسکونی است که ۶۰ درصد خانه های این محله تخریب کلی و جزیی شده اند.

عسگریان با اشاره به بافت فرسوده شهرستان با محله کوشک گفت: این محله در مرکز سمیرم قرار داشته که با ۴۲ هکتار مساحت و ۴۶ خانوار ساکن در آن ۲۵۰ واحد ساختمانی تخریب شده یا در حال تخریب را دارد و در این شرایط وضعیتشان بحرانی است.

به گزارش ایمنا، شهرستان سمیرم با قرار گیری در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان به عنوان جنوبی ترین شهر این استان شناخته می‌شود.

کد خبر 371918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.