تمهیدات ویژه پلیس اصفهان برای امنیت مردم در روز طبیعت

جانشین فرمانده انتظامی از تمهیدات ویژه این فرماندهی به منظور تامین امنیت و آرامش مردم در روز طبیعت و جلوگیری از هرگونه تحرک سارقان در این روز خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین حسین زاده با تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) و گرامیداشت روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: همه ساله مردم ایران براساس یک سنت پسندیده که از نیاکان ما به جا مانده در روز ۱۳ فروردین به دامان طبیعت می روند تا روز شاد و با نشاطی را برای خانواده های خود رقم بزنند.

وی افزود: تحقیقات و تجربیات پلیس نشان می‌دهد که سارقان به ویژه سارقان منزل و خودرو در روز ۱۳ فروردین فعالیت بیشتری پیدا می‌کنند به همین جهت فرماندهی انتظامی استان اصفهان تمیهدات ویژه‌ای را به منظور جلوگیری از هرگونه تحرک این گونه مجرمان در نظر گرفته است.

سرهنگ حسین زاده، تصریح کرد: تمام توان و استعداد پلیس استان در این روز به کارگیری خواهد شد، همچنین از سیستم‌های پایش تصویری و تجهیزات هوشمند نیز استفاده خواهیم کرد، ضمن اینکه گشت‌های پیاده، موتوری و خودرویی پلیس در نقاط مختلف شهرها و حاشیه پارک‌ها، باغ‌ها و تفرجگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان از به کارگیری نیروهای کمکی، نیروهای یگان امداد، یگان ویژه، پلیس های افتخاری و نیروهای بسیج مردمی به منظور پوشش انتظامی و امنیتی سراسر استان در روز طبیعت خبر داد و گفت: همچنین ماموران پلیس راه و راهور استان هم در آماده باش کامل به سر می برند و با اعمال محدودیت‌های مقطعی از بروز ترافیک جلوگیری خواهند کرد.

این مقام انتظامی بیان کرد: همه تلاش ها صورت گرفته تا ان شاء الله امنیت خوبی را برای شهروندان و مسافران نوروزی فراهم آوریم و امیدواریم مردم عزیز در سایه چتر امنیت پلیس روز شاد و بانشاطی در ۱۳ فروردین تجربه کنند.

سرهنگ حسین زاده افزود: در عین حال به شهروندان توصیه می کنیم هنگام ترک منازل خود نسبت به بسته بودن تمامی راه های نفوذ سارقان به منزل اطمینان حاصل کرده، از نگهداری طلاجات، وجوه نقد و ارز در منازل خودداری کنند ضمن اینکه به آن دسته از کسانی که از تجهیزات ایمنی نظیر دزدگیر و دوربین مداربسته استفاده می کنندهم توصیه می کنیم قبل از ترک منزل از فعال بودن آن ها اطمینان حاصل کنند.

این مقام انتظامی در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو گفت: به شهروندان توصیه می کنیم نکات ایمنی در نگهداری از وسایل نقلیه خود را رعایت کرده و حتی برای یک لحظه خودروی خود را به صورت روشن رها نکنند و هنگام ترک خودرو به هیچ وجه وسایل با ارزش که باعث تحریک سارقان می شود را بر روی صندلی خودرو قرار ندهند.

سرهنگ حسین زاده با یادآوری حادثه تلخ برای خانواده ای که به دلیل بی احتیاطی باعث مرگ فرزندخردسال خود شده بودند گفت: روز ۱۳ فروردین سال گذشته خانواده ای خودروی خود را در سراشیبی پارک کرده بودند و سوئیچ را روی آن قرار داده بودند که براثر غفلت آنان پسر ۸ ساله این خانواده وارد خودرو شده و آن را روشن می کند و همین کار باعث بروز حادثه و مرگ کودک می شود که به خانواده ها توصیه می کنیم مراقبت از فرزندان خود را جدی بگیرند.

جانشین فرمانده انتظامی استان، یکی از جرایم شایع در روز طبیعت را سرقت طلاجات اطفال عنوان کرد و اظهار داشت: سارقانی که بیشتر هم معتاد هستند با پرسه زنی در پارک ها و تفرجگاه ها از غفلت والدین سوءاستفاده کرده و طلاجات اطفال را سرقت می کنند که در این خصوص هم ضمن توصیه اکید به خانواده مبنی بر عدم رها کردن فرزندان خود در پارک های بازی توصیه می کنیم از آویختن طلاجات به فرزندانشان که باعث تحریک سارقان می شود جداً خودداری کنند.

کد خبر 371912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.