مگر با یک نگهبان می‌توان جلوی سیل را گرفت؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مگر یک نگهبان می‌تواند از سیلی با این ابعاد که ظرف ۱۷ دقیقه چنین خسارتی را به شهر وارد کرده است، جلوگیری کند؟

نواب قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره انتقادات شهردار سابق شیراز به عملکرد مدیریت شهری کنونی این شهر، اظهار کرد: او نطر شخصی خود را درباره سیل گفته است درحالی که اکنون زمان تسویه حساب سیاسی نیست بلکه در شرایطی هستیم که هرکسی باید به فکر رفع مسائل و پیامدهای سیل باشد.

وی افزود: شهردار سابق می‌گوید با قرار دادن نگهبان در مسیر سیلاب می‌شد از سیل جلوگیری کرد؛ مگر یک نگهبان می‌تواند از سیلی با این ابعاد که ظرف ۱۷ دقیقه چنین خسارتی را به شهر وارد کرده است، جلوگیری کند؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: قطعا اگر برخی تمهیدات اندیشیده می‌شد می‌توانستیم از میزان خسارات بکاهیم اما در هر صورت سیل اتفاق می‌افتاد.

وی با تاکید بر اینکه علت ایجاد سیل را به یک دلیل نمی‌توان محدود کرد و اتفاقات مختلفی در حوزه آبریز اتفاق افتاد که مجموع آن‌ها باعث ایجاد سیلاب شد، ادامه داد: بارندگی شب گذشته را بدون مشکل پشت سر گذاشتیم و اکنون شرایط در شیراز عادی دنبال می‌شود و درپی جبران مشکلات و خسارات زیرساختی به وجود آمده برای منازل مسکونی هستیم.

قائدی با اشاره به اینکه استانداری فارس و قوه قضاییه کمیته‌هایی را برای بررسی سیل تشکیل داده‌اند، اضافه کرد: کارشناسان رسمی دادگستری همچنان درحال بررسی ابعاد مختلف سیل در شیراز هستند و تا زمانی که تحقیقات آنان تمام نشود باید صبر کنیم و نمی‌توان درباره علل سیل اظهار نظر کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان شیرازی بهترین افرادی هستند که می‌توانند درخصوص کارنامه شهردار سابق قضاوت کنند اما موضوع مشخص، آبگرفتگی بسیاری از زیرگذرها و معابر شهر هنگام سیل است که به خوبی برای مردم قابل مشاهده بود.

کد خبر 371909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.