برگزاری دو رویداد بین‌المللی مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات

رییس دانشکده پست و مخابرات برگزاری دوره‌های مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات(ITU)، ایجاد ساز و کارهای حمایت از استارتاپ‌های حوزه آموزشی، توسعه آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال، به‌روزرسانی محتوای آموزشی مهارتی را از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۱۳۹۸ این دانشکده عنوان کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان اظهار کرد: در ابتدای سال در راستای همکاری‌های مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات، دوره آموزشی درزمینه امنیت در فضای مجازی برگزار کردیم. این دوره با حضور دانشجویان و متقاضیان از کشورهای آسیا و اقیانوسیه که با موفقیت برگزار شد.

وی افزود: این رویداد گسترده و بزرگ در ادامه تسری پیدا کرد به اتحادیه جهانی پست و با این اتحادیه هم‌دوره آموزشی مشترکی برگزار کردیم. بر این اساس دانشکده سال گذشته میزبان دو دوره بین‌المللی موفق بود.

رییس دانشکده پست و مخابرات گفت: امسال دو رویداد بین‌المللی مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) برگزار خواهیم کرد. یک رویداد اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد به مناسبت روز ICT تحت عنوان ICT و دختران. این رویداد عمدتاً در یک سری کشورهای پیشرو در حوزه ICT برگزار می‌شود.

وی افزود: در شش‌ماهه اول هم یک دوره آموزشی مجدداً با اتحادیه جهانی مخابرات با همان کیفیت سال گذشته و با حضور متقاضیانی از کل منطقه آسیا و اقیانوسیه ،برگزار خواهیم کرد.

یزدانیان تصریح کرد: در سال‌های اخیر جوانان کشور استارتاپ‌هایی در حوزه ICT (در زمینه حمل‌ونقل، مبادلات بانکی، املاک یا گردشگری) به راه انداختند که تعدادی از آن‌ها از مرحله استارتاپ هم گذر کرده و به شرکت‌های بزرگی تبدیل‌شده‌است؛ اما استارتاپ‌های آموزش ICT طی سال‌های گذشته کمی مظلوم واقع‌شده‌است.

یزدانیان افزود: از دیگر اقدامات که دانشکده برای آن برنامه دارد بزرگ کردن سایز استارتاپ‌هایی است که درزمینه آموزشی فعالیت می‌کنند. این کار به این معنا نیست که به آن‌ها پول دهیم یا موردحمایت مستقیم قرار گیرند. مهم این است که ما منظومه کسب‌وکار را برای آن‌ها به‌گونه‌ای فراهم و راهکارهای را پیش‌بینی کنیم تا منجر به بزرگ شدن سایز شرکت‌ها و استارتاپ‌های آموزشی در حوزه ICT شود.

 انعقاد تفاهم‌نامه با انستیتو آموزش ICT افغانستان

رییس دانشکده پست و مخابرات گفت: از دیگر اقداماتی که ابتدای امسال شاهد به ثمر نشستن آن خواهیم بود انعقاد تفاهم‌نامه مشترک میان دانشکده پست و مخابرات و انستیتو آموزش ICT افغانستان برای برگزاری دوره‌های آموزشی خواهد بود.

وی افزود:  سابقه همکاری ما با افغانستان به همان اوایل کنار رفتن طالبان از افغانستان بازمی‌گردد و اصلاً موسسه آموزشی ICT افغانستان که یک دانشگاه و یک مرکز آموزشی بسیار بزرگی است بر اساس تفاهم کشورهای مختلف برای بازسازی افغانستان در ژنو، توسط دولت جمهوری اسلامی ایران ساخته‌شده است.

کد خبر 371895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.