فاجعه فراری، تراژدی در بحرین!

لوییز همیلتون و والتری بوتای دو راننده تیم مرسدس در مرحله دوم رقابت‌های فرمول یک که در بحرین برگزار می شد توانستند جایگاه اول و دوم را بدست آوردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از وقفه دو هفته‌ای بار دیگر این هفته شاهد رقابت‌های فرمول یک بودیم. دومین میزبان این رقابت‌ها پیست سخیر بحرین بود، این پیست با طول پنج کیلومتری و ۵۰۰ متری میزبان ۱۱ تیم فرمول یک بود. در تمام تمریناتی که روز جمعه و شنبه انجام شد رانندگان فراری پیشتاز بودند و بهترین زمان‌ها را به ثبت رساندند و پس از آن‌ها نیز رانندگان مرسدس در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

در روز یکشنبه و در تعیین خط مسابقه، چارلز لکرک راننده جوان فراری همه را شگفت‌زده کرد و توانست با اختلاف ۰.۳ ثانیه‌ای نسبت به هم تیمی‌اش سباستین فتل پول پوزیشن را کسب کند و به دومین راننده جوان تاریخ که یک مسابقه فرمول یک را از خط اول آغاز می‌کند تبدیل شود. پس از دو راننده فراری، هملیتون و بوتاس از مرسدس سوم و چهارم شدند و مکس ورشتاپن با ماشین ردبول در رده پنجم ایستاد تا مسابقه پشت تمام رقیبان اصلی خود آغاز کند.

جایگاه قرار گیری رانندگاه در خط استارت مسابقه بحرین

 در ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه روز یکشنبه ماشین‌ها پشت خط پیست سخیر ایستادند تا دومین استارت فصل جدید مسابقات را بزنند. همه نگاه‌ها به لکرک و فتل در خط اول و همیلتون و بوتاس در خط دوم استارت بود، پنج چراغ قرمز خاموش شدند و راننده‌ها استارت زدند. در شروع فتل با یک استارت بسیار خوب از لکرک عبور کرد همچنین بوتاس نیز از راننده جوان فراری سبقت گرفت و در جایگاه دوم ایستاد.

اما خیلی زود راننده جوان فراری جایگاه خود را از بوتاس و هم تیمی‌اش پس گرفت و بار دیگر پیشتاز مسابقه شد. همیلتون نیز پس از اینکه به پیت رفت و تایرهای خود را عوض کرد توانست از بوتاس عبور کند و خود را به رده سوم برساند. پس از این اتفاق همیلتون و فتل رقابت سختی با هم داشتند و همیلتون بارها برای کسب رده دوم به فتل حمله کرد.


بعد از اینکه دو راننده به پیست رفتند و تایرهای خود را عوض کردند این رقابت داغ‌تر شد و در نهایت همیلتون با یک سبقت نفس‌گیر از فتل عبور کرد، اما این تمام ماجرا نبود پس از این سبقت فتل اسپین شد و بال جلو خودرو خود را از دست داد. همین مسئله باعث شد تا وی مجبور شود بار دیگر برای تعویض بال جلو به پیستبرود و به رده‌ای بهتر از پنجمی در مسابقه امروز نرسد.


لندو نوریس راننده جوان مکلارن که در تعیین خط روز خوبی را پشت‌سر نگذاشته بود، مسابقه‌ای طوفانی را پشت‌سر و گذاشت و توانست در این فاصله خود را به رده ششمی بفروشد. در ادامه مسابقه همیلتون در رده دوم تمام تلاش خود را برای فشار به لکرک انجام می‌داد که ناگهان سرعت خودرو فراری به شدت کاهش یافت و لکرک توربو خود را از دست داد؛ تراژی کامل برای فراری.

پس از این همیلتون و بوتاس توانستند از لکرک عبور کنند و درست در زمانی که ورشتاپن آماده می‌شد فاجعه فراری را با تصاحب جایگاه سومی تکمیل کند، خارج شدن خودروهای رنو از جریان مسابقه باعث شد که خودرو ایمنی به پیست بیاید و ورشتاپن فرصت سبقت از لکرک را از دست دهد.


از نکات قابل توجه دیگر مسابقه امروز راننده فوق‌العاده کیمی رایکونن در تیم آلفارومئو بود که توانست رده هفتم را به دست آورد. مسابقه بحرین در نهایت با پیروزی ناباورانه همیلتون و ایستادن بوتاس در جایگاه دوم به اتمام رسید تا مرسدس باز قدرت خود را به رخ رقبا کشد. اما سخیر و بحرین برای فراری یک فاجعه تمام عیار بود که حتی قرار گرفتن لکرک بر روی سکو نیز نمی‌تواند التیام بخش این شکست بزرگ باشد.
دور بعدی مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۱۹ در تاریخ ۲۳ فروردین در کشور چین برگزار خواهد شد.

کد خبر 371893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.