آخرین جزییات سیل و آبگرفتگی شب گذشته در استان اصفهان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: قطع برق، رانش زمین، قطع ارتباط مخابراتی، آبگرفتگی و سیل در مناطق سمیرم و فریدونشهر از جمله حوادث شب گذشته در استان اصفهان بوده است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت بارش‌های اخیر در استان اصفهان اظهار کرد: از روز گذشته تا کنون بیشترین بارشها در فریدونشهر با ۳۹ میلی‌متر بارش، سیمرم ۳۰ میلیمتر، داران ۲۳ میلی‌متر، خوانسار ۳۰ میلیمتر و چادگان نیز ۱۳ میلیمتر گزارش شده است.

وی میزان بارش باران در سرچشمه‌های کوهرنگ را نیز ۷۱ میلیمتر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ورودی به سد زاینده‌رود ۱۵۳ متر بر ثانیه است و حجم آب پشت سد  ۲۷۸ میلیون مترمکعب است و در مجموع باید توجه داشت که از مهر ماه سال گذشته تا کنون یک هزار و ۸۶۰ میلیمتر مکعب گزارش شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه از شب گذشته تاکنون سیل و آبگرفتگی در نقاط مختلف استان اصفهان گزارش شده است، ادامه داد: بر این اساس با توجه به آماده باش نیروهای امدادی در سطح استان ۸۰ نفر در چادگان دچار سیل گرفتگی شده بودند که نجات یافتند.

وی افزود: همچنین ۲۷۰ نفر در قالب ۶۹ خانوار در روستاهای پشتکوه از جمله بهرام آباد، دهنو، موگویی، اسلام آباد و دستگرد که دچار سیل شده بودند اسکان اضطراری داده شدند.

شیشه فروش با بیان اینکه سیل همچنین به تاسیسات مخابراتی در منطقه فریدونشهر آسیب زده است، اضافه کرد: در حال حاضر ارتباط مخابراتی تعدادی روستاهای این منطقه قطع است.

وی ادامه داد: همچنین برق دو روستای کاهگانک و رزوه در فریدونشهر قطع شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه روستاهای کهنگان در سمیرم دچار آبگرفتگی شده و پل های این روستاها دوباره آسیب دیده است، افزود: در این منطقه نیز به ۶۹ خانوار که دچار سیل شدند امدادرسانی شد.

وی با اشاره به رانش زمین در پشتکوه فریدونشهر نیز گفت: همه اقدامات لازم برای امدادرسانی به مردم این منطقه انجام شده است.

شیشه فروش همچنین به امدادرسانی به ۵۰ نفر در جاده‌های استان در بارشهای شب گذشته اشاره کرد و گفت: همچنان خدمات رسانی در جاده‌ها به مسافران توسط نیروهای امداد و نجات ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امروز سامانه بارشی در مناطق فریدونشهر، فریدن، چادگان، سمیرم، گلپایگان، خوانسار و بویین میاندشت فعال است، افزود: بیشترین فعالیت این سامانه در بعد از ظهر به صورت وزش باد شدید و تندبادها خواهد بود وقوع آن در مناطق شرقی بیشتر احساس خواهد شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به سرریز سد گلپایگان اظهار کرد: سد کنترل شده و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

وی گفت: دو جلسه ستاد مدیریت بحران امروز در فریدونشهر و سمیرم با حضور استاندار و معاون استاندار در حال برگزاری است تا میزان خسارات به این مناطق برآورد شود.

کد خبر 371861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.