جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت بستنی با اختصاص شکر دولتی

نایب رییس اتحادیه تولید و فروش بستنی اصفهان با بیان اینکه بستنی تنها یک مرحله در سال ۱۳۹۷ افزایش قیمت داشت اظهار کرد: افزایش قیمت شکر موجب شده بود تا برخی از واحد های صنفی خودسرانه قیمت محصولات را افزایش دهند اما اتحادیه با اختصاص سهمیه شکر دولتی از این اقدام جلوگیری کرد.

حسن مشتاقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه قیمت انواع بستنی در اصفهان رقابتی است اظهار کرد: بازار ظرفیت افزایش قیمت دوباره بستنی را ندارد و به رغم افزایش قیمت انواع مواد اولیه تولید بستنی، تولید کنندگان مجبور هستند که از میزان سود فروش خود بکاهند.

وی افزود: قیمت انواع بستنی در اواسط هر سال تعیین می شود با این اقدام سعی می‌شود که افزایش قیمت مواد اولیه همچون شکر و شیر تاثیر زیادی در نرخ محصولات تولیدی این واحدهای صنفی نداشته باشد هر چند افزایش قیمت مکرر شیر در سال ۱۳۹۷ باعث شد تا فشار مالی زیادی به فروشندگان و تولیدکنندگان بستنی وارد شود.

نایب رییس اتحادیه تولید و فروش بستنی اصفهان با بیان اینکه قیمت بستنی در اصفهان ارزان تر از سایر شهرهای کشور است اعلام کرد: افزایش قیمت مواد اولیه در سال ۱۳۹۷ بر نرخ محصولات تاثیر نگذاشته است اما بی شک هر کیلو بستنی در سال ۱۳۹۸ دو تا سه هزار تومان افزایش قیمت خواهد داشت.

مشتاقیان ادامه داد: متوسط قیمت هر کیلو بستنی در اصفهان ۱۶ هزار تومان است اما وجود رقابت میان واحدهای صنفی باعث شده قیمت بستنی از هر کیلو ۱۲ الی ۱۹ هزار تومان متغیر باشد. کیفیت بستنی نیز در اصفهان بسیار مطلوب و استاندارد است.

وی تصریح کرد: تعدادی از واحدهای غیر مجاز شهر که بدون اخذ پروانه شروع به فعالیت کرده بودند در سال ۱۳۹۷ متخلف شناخته شده و از ادامه کار آنها جلوگیری شد. همچنین مشکلات بهداشتی و گرانفروشی در واحد های صنفی نیز که از سوی مردم گزارش شده بود برطرف شد.

کد خبر 371859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.