به احتمال زیاد فردا کاخ سعد آباد تعطیل است

معاون میراث فرهنگی با بیان اینکه به احتمال زیاد فردا کاخ سعدآباد تعطیل است، گفت: تا یک ساعت دیگر وضعیت بازدید از کاخ سعدآباد به دلیل بارش های زیاد در تهران از سوی ستاد بحران استان مشخص می شود.

به گزارش ایمنا، محمد حسن طالبیان اظهار کرد: بارش باران در تهران زیاد شده و احتمالاً ستاد بحران استان تهران امشب تصمیم می‌گیرد که فردا ۱۲ فروردین ماه کاخ سعدآباد را تعطیل کند یا نه.

وی گفت: سعدآباد در مسیر سیلاب قرار دارد و رود دره‌ها که از بالا می آیند خطرناک هستند. اگر امشب تصمیم نهایی گرفته شود این کاخ تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد تا خطر رفع شود.

طالبیان بیان کرد: میزان خسارت‌های وارد شده به آثار تاریخی کشور را پس از ایام تعطیلات عید جمع بندی و به دولت برای اختصاص اعتبار اضطراری اعلام می‌کنیم. اکنون برخی از ادارات میراث فرهنگی در استان‌ها این میزان خسارت و اعتبار مرمتی لازم را به ستاد بحران در استان اعلام کرده اند اما برای بیان اعتبار ملی لازم باید همه آنها را پس از گذشت ایام تعطیلات و پایان بارندگی‌ها اعلام کنیم چون هنوز خسارت‌ها به آثار تاریخی ادامه دارد.

وی افزود: پیش از این بارندگی‌ها به حد تهدید نبود. وضعیت به این صورت بود که تخصیص‌هایی که داشت را می‌دادند اعتبارات ما نسبت به وسعت خسارت کم است. بنابراین دولت حتماً باید به عنوان شرایط اضطراری به ما سهم بدهد.

کد خبر 371849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.