سد گلپایگان سرریز شد/از مسیر سد کوچری و گلپایگان تردد نکنید

گلپایگان- فرماندار گلپایگان گفت: با توجه به بارندگی‌های سال ۹۸ ظرفیت سد گلپایگان به تراز واقعی ۳۶.۵ میلیون متر مکعب آب رسید و سرریز شد.

حسین یارمحمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان با اشاره به این‌ که در اثر بارندگی‌های دو هفته اخیر در سال ۹۸ سد گلپایگان سرریز شد اظهار کرد: ظرفیت آبگیری سد گلپایگان ۳۶.۵ میلیون مترمکعب است که اکنون به تراز واقعی رسیده و در هر ثانیه ۵۲ متر مکعب آب از سد گلپایگان وارد سد کوچری می‌شود.

وی تأکید کرد: به دلیل خطرات سرریز شدن سد گلپایگان مردم از مسیر جاده سد کوچری و سد گلپایگان با فاصله عبور و از تردد در حاشیه این دو سد خودداری کنند.

فرماندار گلپایگان با بیان این که قسمتی از جاده‌ سد کوچری و سد گلپایگان ظرف یک هفته آینده به طور کامل آبگیری می‌شود تأکید کرد: مسئولان آب منطقه‌ای تهران نسبت به تکمیل جاده جایگزین اقدام کنند.

وی افزود: تکمیل و رفع نواقص جاده جایگزین این مسیر یک میلیارد تومان اعتبار در بردارد که در تعهد آب منطقه‌ای تهران است.

به گزارش ایمنا، سد گلپایگان نخستین سد مخزنی خاکی و مدرن ایران است که در سال ۱۳۳۶ با  هدف جلوگیری از خسارات ناشی از سیل و تأمین آب اراضی کشاورزی شهرستان گلپایگان بر روی رودخانه اناربار احداث شد.

سد گلپایگان دارای ۵۷ متر ارتفاع از سطح زمین است و علی‌رغم محدود بودن تجهیزات فنی و امکانات رفاهی در زمان ساخت این سد و با گذشت بیش از ۵۰ سال از احداث آن هنوز ایمن و پایدار مانده است.

کد خبر 371838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهاب CA ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    0 0
    سلام. مرسی از اطلاع رسانی خوبتون. Very good. Thanks
  • شهاب CA ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    0 0
    سلام. مرسی از اطلاع رسانی خوبتون . Very good. Thanks