سپاهان یک- نفت مسجد سلیمان صفر/ برد نوروزی با گل عزت

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی برابر نفت مسجد سلیمان به رده سوم جدول رده بندی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه تیم‌های سپاهان و نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و نفت مسجد سلیمان

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: ۱۱۲۰۰ نفر

گل‌: عزت الله پورقاز (دقیقه ۴۴) برای سپاهان

اخطار: کی‌روس استنلی (دقیقه ۹۰) از سپاهان- فرشید پاداش (دقیقه ۸)، صادق صادقی (دقیقه ۱۶) از نفت مسجد سلیمان

سپاهان: پیام نیازمند، سعید آقایی (۸۵- سعید آقایی)، حسن جعفری، سیاوش یزدانی، عزت الله پورقاز، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان، محمد کریمی (۶۶- جلال علیمحمدی)، مهرداد محمدی (۷۷- علی قربانی)، سجاد شهباززاده و کی‌روس استنلی سوارز

سرمربی: امیر قلعه نویی

نفت مسجد سلیمان: مهرداد طهماسبی، موسی کولیبالی، محمد خدایی، حکیم نصاری (۷۳- میلاد میداودی)، اکبر آفاقی، سید محمد حسینی، صادق صادقی (۴۶- عباس عسگری)، یوسف وکیا، علیرضا علیزاده، محمد پاپی و فرشید پاداش

سرمربی: علیرضا مرزبان

داور: موعود بنیادی‌فر

شرح بازی:

سپاهان که هفته گذشته شانس صدرنشینی را با توقف خانگی برابر ذوب آهن از دست داده بود امید داشت با پیروزی برابر نفت مسجد سلیمان در خانه به تعقیب و گریزش با پرسپولیس صدرنشین که دیروز در دربی تهران پیروز شده بود ادامه دهد. سپاهان بازی را طوفانی آغاز کرد و در همان دقایق اولیه شانس مسلم گلزنی داشت که ضربات ضعیف مهرداد محمدی و کی‌روس استنلی مانع گلزنی سپاهان شد. سپاهان که پس از فشار ۱۰ دقیقه ابتدایی مجدداً در ۱۰ دقیقه پایانی نیمه اول پیش کشیده بود صاحب یک ضربه پنالتی شد اما باز هم مثل بازی با ذوب آهن کی‌روس استنلی پنالتی را از دست داد اما این بار چند ثانیه بعد پورقاز دروازه نفت را باز کرد.

بر خلاف بازی‌های گذشته اما سپاهان بعد از زدن گل برتری در نیمه دوم عقب ننشست و در ۲۰ دقیقه پایانی بازی با توجه به بازی انتحاری نفت فرصت‌های فراوانی برای زدن گل دوم داشتند اما بازی با همان یک گل پیش رفت تا سپاهانی‌ها تا دقیقه ۹۰ استرس برد را داشته باشند.

سپاهان در صورت پیروزی با اختلاف ۲ گل می‌توانست به رده دوم صعود کند اما حالا با تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتورسازی در رده سوم قرار گرفته است.

شرح گل:

۱-۰ (دقیقه ۴۴- سپاهان) - ثانیه‌هایی بعد از اینکه کی‌روس استنلی پنالتی سپاهان را از دست داد ارسال مهرداد محمدی از سمت راست در شلوغی محوطه جریمه به پورقاز رسید تا او دروازه خالی نفت را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲- با یک پاس در عمق مهرداد محمدی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان نفت قرار گرفت اما ضربه او را دروازه‌بان برگشت داد، توپ برگشتی را هم استنلی در موقعیتی خوب شلیک کرد که باز هم دروازه‌بان توپ را دفع کرد.

دقیقه ۱۷- کرنر محمد کریمی در تیر دور روی سر پورقاز نشست اما توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۴- با خطای هند مدافع نفت پنالتی برای سپاهان گرفته شد اما ضربه کی‌روس استنلی را مهرداد طهماسبی برگشت داد.

دقیقه ۵۰- ضربه ایستگاهی زیبای عباس عسگری با برخورد به تیر دروازه سپاهان تبدیل به جدی‌ترین موقعیت نفت شد.

دقیقه ۷۷-  جلال علیمحمدی پس از پشتسر گذاشتن دروازه‌بان نفت در موقعیتی ایده توپ را به شهباززاده سپرد که ضربه او با اختلافی کم از کنار دروازه خالی نفت به بیرون رفت.

دقیقه ۷۹- سجاد شهباززاده پشت مدافعان نفت صاحب موقعیت تک به تک شد اما ضربه او را طهماسبی برگشت داد و توپ برگشتی نیز در موقعیتی ایده‌آل به علیمحمدی رسید که ضربه او اصلاً در چارچوب نبود تا موقعیت طلایی سپاهان از دست برود.

دقیقه ۸۳- در لحظاتی که نفت بی محابا پیش کشیده بود علی قربانی صاحب یک موقعیت تک به تک شد که باز هم با

دقیقه ۸۷- ارسال بلند درون محوطه جریمه با پاس کولیبالی و اثر خطرناک پاداش می‌رفت تا تبدیل به گل شود اما نیازمند توپ را مهار کرد.

اتفاق ویژه:

در اواسط نیمه دوم بازی تعدادی از پروژکتورهای ورزشگاه خاموش شد تا گوشه‌ای از زمین نور کافی نداشته باشد!

بهترین بازیکن:

عزت الله پورقاز با توجه به کلین شیت سپاهان و گل برتری که به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 371837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.