مردم بر اساس دموکراسی و به دلخواه جمهوری اسلامی را برگزیدند

نخستین فرماندار اصفهان پس از انقلاب گفت: انتخابات ۱۲ فروردین ۵۸ بدون هیچ نظارت استصوابی و دخالتی بر اساس دموکراسی برگزار شد و مردم به دلخواه خود جمهوری اسلامی را برگزیدند.

فضل الله صلواتی در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: روز ۱۰ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ با امام خمینی(ره) پیرامون مسائل انتخابات دیداری داشتیم که تاکید کردند باید در کمال آزادی و امنیت و بدون هرگونه اهانت این انتخابات برگزار شود.

وی افزود: در زمان رای‌گیری خبر رسید که در مسجد نورباران اصفهان که یکی محل‌های رای گیری بود بین موافقان و مخالفان درگیری  ایجاد شده است. من به عنوان  مسئول اجرای انتخابات به سرعت به آن مکان رفتم و به مجریان رای گیری اخطار دادم  که به گفته امام خمینی(ره) موافقان و مخالفان باید در آزادی کامل  رای خود را در صندون بیندازند.

صلواتی تأکید کرد: استقبال مردم اصفهان در آن روز بسیار چشمگیر بود و من شهادت بر صدق آمار اعلام شده این انتخابات می دهم. این در حالی بود که مشکلات فراوانی برای رای گیری وجود داشت.

با وجود مشکلات فراوان هیچ گونه تقلبی رخ نداد

فرماندار سابق اصفهان تصریح کرد: در آن زمان بسیاری از مردم شناسنامه ای جهت احراز هویت نداشتند و بنابر آن شد که سربازها و زندانیان بدون شناسنامه از فرماندهی و یا حراست زندان برگه ای جهت رای دهی دریافت کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: با تدابیری که اتخاذ شد هیچ گونه تقلبی در این انتخابات رخ نداد و مردم از صمیم دل با عشق به میهن به  نظام جمهوری اسلامی ایران آری گفتند.

وی تأکید کرد: در این انتخابات اجازه داد نشد عده ای مطابق میل خود دخالت داشته باشند  و آرای مردم را زیر پا بگذارند و در خواندن رای‌ها  شیطنت کنند. این اعمال خلاف دموکراسی است و در آن زمان نیز با آن مقابله شد. گوشه ای از آن انتخابات با شکوه را  در  انتخابات اخیر ریاست جمهوری  می‌توانستیم مشاهده کنیم.

صلواتی تأکید کرد: امام برای موافق و مخالف احترام مساوی قائل بودند و در انتخابات ۱۲ فروردین مردم بدون هیچ نظارت استصوابی و دخالت بر اساس دموکراسی  به دلخواه خود جمهوری اسلامی را برگزیدند.

کد خبر 371815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.