تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور جای نگرانی ندارد

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امسال با باز کردن معبرهای مرزی، واردات نهاده‌های دامی، گوشت قرمز و همچنین اصلاح دستورالعمل‌ها و انعقاد قراردادهایی با کشورهای برزیل، ترکیه و سایر کشورها دیگر جای نگرانی برای تامین گوشت مورد نیاز کشور وجود ندارد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور اظهار کرد: ایران برای نخستین بار، ۲۵ پروتکل بهداشتی با ترکیه در راستای برداشتن مرزهای بهداشتی در سال گذشته منعقد کرده است و تمام تلاش ها این بوده که مسیر را برای تولید کنندگان و وارد کنندگان تسهیل کنیم.

وی به کنترل تکامل بیماری آنفولانزای پرنگان، در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: در حوزه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۷۰ کشور دنیا درگیر این بیماری بودند و ما در سال گذشته توانستیم با اقدامات انجام شده، این بیماری را در کشور کنترل کنیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به کاهش بیماری تب برفکی نیز اذعان کرد: با اقدامات انجام شده توسط سازمان دامپزشکی کشور ۶۲ درصد عملیات دولت در حوزه تب برفکی و ۴۲ درصد هزینه ها کاهش یافته است. همچنین توانستیم ۲۳ درصد میزان بیماری بروسلوز را با اقدامات به موقع کاهش دهیم.

رفیعی پور از ممنوعیت اعزام دامپزشکان برای نظارت بهداشتی به کشورهایی که واردات گوشت انجام می شود، خبر داد و گفت: به زودی کل سیستم‌های نظارت بهداشتی برون مرزی ما بر اساس پروتکل‌های روز و جهانی انجام خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: برای نخستین بار دستورالعمل استاندارد بلایای طبیعی و سیلاب بر اساس مبانی روز دنیا تدوین و در اسفندماه سال ۱۳۹۷ به استان‌ها ابلاغ شد.

کد خبر 371813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.