احتمال آبگرفتگی معابر،‌ طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل

براساس پیش‌بینی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی و همچنین تحلیل آخرین نقشه‌ها، با ورود سامانه بارشی به کشور از امروز فعالیت سامانه بارشی تشدید شده و اکثر نقاط کشور را در بر خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش‌بینی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌رو هواشناسی، با ورود سامانه بارشی به کشور امروز یکشنبه فعالیت سامانه بارشی تشدید شده و در نیمه غربی کشور، نواحی مرکزی، نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی در قزوین، البرز، تهران، سمنان، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات البرز غربی و مرکز، ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی بارش برف رخ خواهد داد.

در این مدت به سبب وزش بادهای شدید و تشدید بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد که سبب انسداد موقت جاده‌ها شود.

در این روز در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، هرمزگان و شرق یزد بارش به صورت پراکنده خواهد بود.

شدت بارش در روز یکشنبه در آذربایجان‌غربی، غرب آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس و غرب اصفهان خواهد بود.

روز دوشنبه به غیر از استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان، در سایر مناطق کشور شرایط مشابه روز یکشنبه خواهد بود.

شدت بارش‌ها در روز دوشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان است.

سه‌شنبه شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز غربی، شرق بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، شرق یزد، بارش پراکنده باران، گاهی وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا دوشنبه در نیمه غربی کشور و از بعدازظهر یکشنبه و دوشنبه در نواحی مرکزی و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید خواهد بود که در شرق و جنوب شرق احتمال خیزش گردوخاک نیز وجود دارد.

طی امروز یکشنبه و دوشنبه نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس و سه‌شنبه قسمت‌های مرکزی و شرق خلیج فارس مواج است.

 بنابراین برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی اقدامات زیر توصیه می شود:

تا حد امکان از سفر به مناطق غرب و جنوب غرب کشور خودداری و در صورت لزوم با آگاهی  و آمادگی در برابر شرایط جوی مخرب اقدام شود.

- از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مکان‌های  مستعد سیلاب  جدا خودداری  و از فعالیتهای کوهنوردی  اجتناب شود.

- محدودیت برای حرکت شناورهای سبک در مناطق میانی تا شمال خلیج فارس اعمال شود.

- اقدامات لازم  از سوی مدیریت منابع آب، مدیریت بحران  و سازمان‌های امدادی به عمل آید.ت

تهران امروز آسمانی نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق را تجربه خواهد کرد و احتمال تگرگ و گاهی وزش بادهای شدید وجود دارد. بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۸ و کمینه دما ۱۱ درجه بالای صفر پیش‌بینی شد و برای فرا همین شرایط جوی نیز در تهران ادامه خواهد داشت.

سردترین مرکز استان هم اردبیل با دمای یک درجه بالای صفر پیش‌بینی شد و در مقابل گرم‌ترین مرکز استان هم زاهدان با ۲۹ درجه بالای صفر است.

کد خبر 371808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.