بیشترین تعداد مسافران نوروزی اصفهان از کدام استان‌ها هستند؟

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان گفت: بیشترین تعداد مسافر شهر اصفهان از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خوزستان و همدان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی صبح امروز _ یکشنبه ۱۱ فروردین‌ماه ۹۸_ در جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: برای کسب نظرات مسافران نوروزی ۹۰ فرم نظرسنجی در باغ فدک و ۳۶۳ فرم در مراکز تفریحی، تاریخی و گردشگری شهر اصفهان توزیع شده است؛ بر اساس این نظرسنجی ۵۵ درصد از مسافران مرد و ۴۵ درصد زن هستند همچنین ۳۳ درصد از آن‌ها مجرد و ۷۳ درصد مسافران متأهل بوده‌اند.

وی توضیح داد: بیشترین تعداد مسافر شهر اصفهان از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خوزستان و همدان بوده است.

 مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان با اشاره به میانگین اقامت هر خانوار در شهر اصفهان گفت: به طور متوسط میانگین اقامت هرخانوار چهار شب بوده است که از این میان ۲۹ درصد آن ها در خانه‌های اقوام خود سکونت داشته و مابقی در منازل استیجاری، هتل‌ها، مهمانپذیرها و مکان‌های اقامتی ستاد ساکن بودند، این درحالی است که باغ فدک تنها ۲.۷ درصد از اقامت نوروزی را به خود اختصاص داده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از مسافران نوروزی آشنایی قبلی نسبت به مکان سفر خود داشته‌اند و مابقی از طریق ستادهای هدایت اسکان و جستجوی اینترنتی نسبت به مکان سفر خود اطلاعات دریافت کرده اند.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از مکان‌های گردشگری شهر اصفهان افزود: کاخ موزه چهل‌ستون بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را در این روزها به خود اختصاص داده است و بعد از آن به ترتیب، منارجنبان، کوه صفه، آکواریوم و باغ پرندگان ناژوان بیشترین آمار ورود و بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده است.

ابراهیمی گفت: ۶۰ درصد از مسافران برنامه قبلی برای سفر داشته‌اند، اما ۴۰ درصد از آن‌ها برنامه مشخص قبلی برای سفر به شهر اصفهان نداشته‌اند که این آمار بهبود وضعیت برنامه‌ریزی برای سفر را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به رضایت کلی از ارائه خدمات ستاد خدمات سفر شهر اصفهان افزود: میزان رضایت از خدمات به طور کلی بالا بوده است که از این بین شاخص نظافت و پاکیزگی همینطور امنیت و احساس آرامش بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است.

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۶۳ درصد مسافران اطلاعات خود را از طریق نرم افزارهای موبایلی دریافت کرده و ۳۷ درصد از طریق ستادهای هدایت مسافران نوروزی و پرسش از شهروندان اطلاعات کسب کرده‌اند.

ابراهیمی با اشاره به میزان استفاده مسافران نوروزی از خط یک مترو اظهار کرد: تنها هفت درصد مسافران از خط یک مترو استفاده کردند که تعدادی از آن ها از امکانات ارائه شده به وسیله مترو اطلاع داشتند و تعدادی استفاده از خودروی شخصی خود را علت این امر عنوان کرده بودند.

وی گفت: ۷۳ درصد مسافران نوروزی از ساعت ۱۳ تا ۲۴ یعنی در بازه زمانی بعدازظهر تا شب وارد شهر شدند که از این بین ۵۹ درصد از سمت شمال شهر، ۱۸ درصد از سمت جنوب شهر و مابقی از سمت شرق و مبادی ورودی دیگر وارد اصفهان شده اند.

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان اظهار کرد: ۵۰ درصد مسافران اصفهان را به عنوان مقصد نهایی خود و ۵۰ درصد دیگر اصفهان را به عنوان مقصد میانی در نظر گرفتند، البته با تحلیل بهتر این شاخص می‌توان برنامه‌ریزی دقیق تر و بهتری را در آینده انجام داد.

ابراهیمی با اشاره به میزان تمایل مسافران به اقامت در شهر اصفهان گفت: ۲۵ درصد از آن‌ها عنوان کرده که شهر را پیش از موعد ترک نمی‌کنند و پنج درصد از آن‌ها شهر اصفهان را بیش از موعد ترک خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: میانگین همراهان سفر برای هر خانوار شش نفر و میانگین خانواده های همراه دو خانواده است همچنین هزینه سفر برای هرخانوار از ۵۰۰ هزارتومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان در نوسان است.

مسئول مطالعات و نظر سنجی ستاد اجرایی سفرهای نوروزی افزود: ۵۱ درصد مسافران معتقد بودند که هزینه های شهر اصفهان نسبت به شهرهای دیگر تفاوتی ندارد، ۳۷ درصد عنوان کردند هزینه های سفر نسبت به شهرهای دیگر بیشتر بوده و ۱۱ درصد گفتند هزینه های شهر اصفهان نسبت به شهرهای دیگر کمتر است.

ابراهیمی تأکید کرد: بیشترین هزینه های سفر مربوط به اقامت و غذاست و هزینه های خرید در رتبه بعدی قرار دارد.

وی همچنین افزود: ۳۶ درصد مسافران باری اولین بار به شهر اصفهان سفر کرده بودند، ۲۴ درصد برای دومین بار و ۴۰ درصد مسافران برای سومین بار به شهر اصفهان آمده بودند.

مسئول مطالعات و نظر سنجی ستاد اجرایی سفرهای نوروزی با اشاره به آمارهای ارائه شده از باغ فدک نیز افزود: ۵۳ درصد مسافران مستقر در باغ فدک مرد و ۴۷ درصد زن بودند همچنین ۲۳ درصد مسافران مجرد و ۷۷ درصد متأهل بودند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: هزینه پایین امکان استفاده از چادر در فضای باز از جمله مهم ترین دلایل مسافران نوروزی برای استفاده از باغ فدک است، در مجموع میزان رضایت مسافران مستقر در باغ فدک از خدمات ارائه شده ۷۸ درصد بوده است.

وی ادامه داد: نظافت، نظم و انضباط، احساس امنیت  و معابر و روشنایی باغ فدک بیشترین آمار رضایت مسافران را به خود اختصاص داده و کمبود برنامه های فرهنگی، تعداد آبخوری ها، ظرفشویی ها کمترین میزان رضایت را به خود اختصاص داده است البته آمارهای مربوط به شاخصه های ذکر شده بالاتر از متوسط است.

ابراهیمی با اشاره به انجام نمونه گیری در ورزشگاه ها و آمارهای ارائه شده تصریح کرد: میانگین رضایت از خدمات ارائه شده در شهر اصفهان ۲.۹۶ از چهار بوده که این خود رضایت کلی مسافران را به خصوص در زمان بارش باران ها و اقامت در مکان سرپوشیده نشان می دهد.

وی تأکید کرد: احساس امنیت، برخورد ارائه کنندگان خدمات، نظم و انضباط بیشترین درصد از آمار رضایت مسافران از ورزشگاه ها را نشان می دهد.

کد خبر 371806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.