شدت بارش‌ها در بعد از ظهر افزایش می‌یابد/ کاهش ۵ درجه‌ای دما

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه شدت بارش‌ها برای عصر امروز تا اواسط روز دوشنبه پیش بینی می‌شود گفت: رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید در برخی مناطق و همچنین توفان لحظه‌ای و تگرگ در همه نقاط استان اصفهان پیش بینی می شود.

فاطمه زهرا سیدان ‌در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: بررسی این نقشه‌ها بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان طی امروز و فرداست.

وی با بیان اینکه برای امروز و فردا بارش باران در اکثر مناطق استان پیش بینی می‌شود تصریح کرد: همچنین بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر غرب و جنوب استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان این که شدت بارش‌ها برای عصر امروز تا اواسط روز دوشنبه پیش بینی می‌شود، اضافه کرد: رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید در برخی مناطق و همچنین توفان لحظه‌ای و تگرگ در همه نقاط استان اصفهان پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی ناپایدار تا اواخر روز دوشنبه از استان خارج می‌شود افزود: برای ۱۳ فروردین روز طبیعت در بخش‌های جنوبی و غربی استان احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد و وزش باد تا اواسط روز سه شنبه ادامه دارد.

سیدان با بیان این که میانگین دمای هوای استان اصفهان بین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت اضافه کرد: در این بازه زمانی دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۵ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

وی با بیان اینکه خور و بیابانک با دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد گرمترین و فریدونشهر با صفر درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان اصفهان پیش بینی میشود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان ادامه داد: بیشترین میزان بارش‌های استان طی ۲۴ ساعت اخیر در منطقه فریدونشهر با ۱۱ میلی متر بارش باران و چهار سانتی متر بارش برف بوده است.

کد خبر 371789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.