مسیر ۷ روستای فریدونشهر مسدود است/ آب رسیده به گاوخونی حق‌آبه نبود

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: هنوز مسیر هفت روستای پشت کوه فریدونشهر به دلیل سقوط بهمن مسدود است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی از امروز بعد از ظهر به تدریج سامانه ناپایدار جوی وارد استان می‌شود و افزایش ابر، بارش باران، رگبار، رعد و برق و تندبادهای شدید لحظه ای برای اکثر نقاط استان اصفهان پیش بینی شده است اظهار کرد: باید توجه داشت که عمده بارش ها در غرب و جنوب و تندبادهای شدید را در مناطق شرقی استان خواهیم داشت.

وی با بیان این که دیروز جلسه ستاد مدیریت بحران در این زمینه تشکیل شد افزود: بر این اساس برای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی به همه فرمانداران و بخشداران سراسر استان آماده باش اعلام شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با بیان این که پل دهانه چهار متری روستای ده بزرگ و کهنگان که ۱۰ روستا را ارتباط می داد ترمیم شد افزود: همچنین ریزش کوه در جاده خفر و رانش زمین در جاده سرباز پادنا اصلاح شده است.

وی گفت: پل‌های وردشت، سیور و آب ملخ در سمیرم ترمیم شده است.

رانش زمین در چنارود چادگان

شیشه فروش با اشاره به رانش زمین در روستای چنارود چادگان نیز اظهار کرد: اطراف روستا رانش زمین داشتیم و ایمن سازی این منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین به برقرارسازی برق رسانی به هفت روستای پشت کوه فریدونشهر اشاره کرد و گفت: برق این روستاها پس از هفت روز وصل شد اما هنوز مسیرهای این روستاها به دلیل ریزش بهمن مسدود است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ارسال یک فروند بالگرد از پایگاه چهارم هوانیروز به مناطق سیل زده لرستان گفت: این بالگرد وظیفه توزیع مواد غذایی و ضروری بین سیل زدگان را بر عهده دارد.

وی با اشاره به ارسال ۳۵۰۰ تخته پتو برای سیل زدگان استان فارس از استان اصفهان افزود: همچنین یک دستگاه برف خور از اصفهان برای کمک به سیل زدگان لرستان اعزام شده است.

شیشه فروش همچنین با بیان این که بر اساس مصوبه ستاد بحران و با همکاری بیمه خسارات حادثه دیدگان سیل استان پرداخت می‌شود ادامه داد: اسکان اضطراری همچنان در دستور کار برای آسیب دیدگان در استان اصفهان وجود دارد.

وی همچنین در خصوص برخی اظهار نظرات در خصوص سیلابی که وارد تالاب گاوخونی شد افزود: باید توجه داشت که آبی که به تالاب وارد شد حق آبه نبود، رودخانه شور در دهاقان سرریز شد و برای جلوگیری از هر گونه خطر سیلاب، سرریز آب این رودخانه با دبی ۵۵ متر مکعب وارد زاینده رود شد که در نهایت این آب به سمت تالاب گاوخونی هدایت شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: باید توجه داشت که دبی آبی که به تالاب رسید کمتر از ۵۵ متر مکعب بود و این آب نیز به دلیل خشکسالی چند ساله تالاب جذب خاک خواهد شد.

حجم آب سد زاینده رود به ۲۷۵ میلیون متر مکعب رسید

وی حجم فعلی آب پشت سد زاینده رود را ۲۷۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ورودی به سد زاینده رود ۱۱۹ متر مکعب بر ثانیه اعلام شده است.

شیشه فروش ادامه داد: با توجه به بارش‌های پیش بینی شده در بهار امسال پیش بینی می شود ذخیره آب پشت سد شرایط خوبی داشته باشد.

کد خبر 371762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.