ظرفیت آب سد کوچری گلپایگان به ۲۰۷ میلیون مترمکعب می‌رسد

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی می شود تا حدود دو ماه آینده میزان آب در سد کوچری گلپایگان به ۲۰۷ میلیون متر مکعب می‌رسد و شاهد تکمیل شدن ظرفیت کامل آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان با بیان اینکه تحقق شعار "رونق تولید" تکلیفی بر عهده همگان است اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال تمام بخش‌های مختلف در شهرستان باید به بهبود فضای کسب و کار کمک کنند.

وی افزود: با تلاش فرماندار و سایر مسئولان شهرستان فضای کسب و کار در سال ۹۷ تسهیل پیدا کرد و شاهد سرمایه‌گذاری‌ خوبی در شهرستان نسبت به سال‌های گذشته بودیم.

 نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مچلس شورای اسلامی گفت: در راستای تحقق شعار "رونق تولید" در هفته نخست سال ۹۸ خط تولید پنیر سخت با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومانی کلنگ زنی شد که فاز نخست آن در بهمن ماه به بهره برداری می‌رسد.

 وی تأکید کرد: باید مسئولان قوای سه گانه و سایر ارکان نظام با حفظ اتحاد و انسجام در تحقق شعار سال همفکری کنند تا بتوانیم در حوزه کسب و کار در پایان سال ۹۸ شرایط مطلوب تری نسبت به ابتدای سال داشته باشیم.

بختیار با بیان اینکه  مسئولین منابع طبیعی دامداران و مرتع داران را برای حفاظت بهتر منبع تجدید ناپذیر مراتع شهرستان توجیه کنند اظهار کرد: با مطالعه دقیق زمین‌هایی که دچار آسیب زیست محیطی نمی‌شود می توانیم آن را در اختیار سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری قرار دهیم تا زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در شهرستان  فراهم شود.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر گفت: ستاد مدیریت بحران با برنامه ریزی دقیق از بروز سیل و خسارت به بخش کشاورزی و زیرساخت‌ها جلوگیری کردند که قابل تقدیر است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حدود دو ماه آینده میزان آب در سد کوچری به تراز ۲۰۷ میلیون متر مکعب می‌رسد و شاهد سرریز شدن آن خواهیم بود در همین راستا باید یک بند موقت در پایین دست سد کوچری ایجاد تا آب برای بخش کشاورزی شهرستان و رودخانه انار بار ذخیره شود.

وی افزود: بر اساس پیش بینی قبلی قرار بود تا سه سال دیگر آبگیری سد کوچری به اتمام برسد، اما با تلاش‌های صورت گرفته این مهم به زودی محقق می‌شود و باید برنامه ریزی شود تا آب به سمت بخش کشاورزی و زیست محیطی که همان تالاب شور است هدایت شود.

کد خبر 371750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.