۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
قهوه سبز چه خواصی دارد؟

قهوه سبز نمونه فرآوری نشده و برشته نشده قهوه است که خواص و فواید بسیاری برای حفظ سلامت بدن دارد.

به گزارش ایمنا، فرآیند فرآوری و آماده سازی قهوه که منجر به تغییر رنگ آن از سبز به قهوه‌ای می‌شود، موجب کاهش چشمگیری در میزان اسید کلروژنیک و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن می‌شود و هر چند قهوه برشته شده نیز دارای خواصی بی‌نظیر برای سلامت است ولی نمونه طبیعی و خام آن چندین برابر خاصیت دارد.

 قهوه سبز با طبع سرد و خشک و خاصیت ضد التهابی که دارد سرشار از خواص دارویی بوده و بر سلامت مغز، قلب و کبد اثر می‌گذارد. به علاوه با پیشگیری از فرورفتگی سلول‌های پوست و کنترل میزان گلوکز خون از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند و ۱۰ برابر بیشتر از چای سبز در جوانی، صافی و شادابی پوست نقش دارد.

از سوی دیگر استفاده از قهوه سبز باعث حفظ رطوبت پوست شده و از بروز آسیب‌های پوستی پیشگیری می‌کند و با از بین بردن تأثیرات منفی رادیکال‌های آزاد به درمان جوش‌ها و آکنه‌های پوست کمک می‌کند.

از دیگر خواص قهوه سبز می‌توان به کاهش کلسترول بد خون که از علل اصلی اختلالات قلبی-عروقی است، بهبود وضعیت گردش خون، جلوگیری از تجمع پلاکت‌های خون و سخت‌شدگی رگ‌ها و در نتیجه پیشگیری از بروز نارسایی‌های قلبی، کلیوی و سکته اشاره کرد.

 این نوشیدنی همچنین با زدودن سموم کبدی از جمله چربی های اضافه و مواد مضر تجمع یافته در کبد سبب افزایش سوخت و ساز بدن، بهبود عملکرد کبد و کاهش انتقال گلوکز به خون می‌شود. در نتیجه بدن برای تأمین انرژی مورد نیاز از چربی اضافه خود استفاده کرده و بدین ترتیب علاوه بر کاهش وزن تضمین کننده سلامت کلی بدن نیز هست.

 مصرف قهوه سبز احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله انواع سرطان کبد و سینه، دیابت نوع دو، بیماری‌های مغزی و زوال عقل را نیز کاهش می‌یابد و احتمال بروز آلزایمر و سایر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را پایین می‌آورد.

اگر از چاقی و اضافه وزن رنج می برید قهوه سبز مصرف کنید. این ماده مغذی مهارکننده قوی و موثر اشتها بوده و با کاهش میل به غذا باعث چربی سوزی بهتر و لاغری می شود. این نوع قهوه همچنین به مبارزه با ترکیبات مضر و سمی برای پوست و مو می‌پردازد و به رشد موها و افزایش ضخامت آن‌ها بسیار کمک می‌کند.

کد خبر 371746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.