آمادگی ۱۰۰ درصدی اصفهان برای ناپایداری های جوی در روزهای آینده

استاندار اصفهان در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ضمن امیدواری از تحقق پیش بینی ها در خصوص بارش های روزهای آینده، از آمادگی ۱۰۰ درصدی اصفهان برای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه خبرداد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان پیرامون هماهنگی های لازم در موج دوم بارندگی ها در استان؛ ضمن تقدیر از مدیران در خصوص مدیریت بارش های اخیر، اظهار کرد: باران رحمت الهی است و با لطف خداوند پس از ۱۵ سال روز گذشته آب رودخانه زاینده رود به تالاب گاوخونی رسید.

استاندار اصفهان خواستار ارائه آمار و اطلاعات کارشناسی شده در خصوص بارش های اخیر و میزان خسارات وارده شد، و افزود: حفظ جان مردم در درجه اول و پیشگیری از خسارات باید در اولویت کار مسئولان قرار گیرد و نباید با ارائه آمار غلط کام مردم را تلخ نماییم.

رضایی ایجاد امید و نشاط آفرینی را از وظایف مدیران برشمرد و افزود: باید در اطلاع رسانی ها ضمن ارائه توصیه های لازم، امید و آرامش به مردم القا شود.

وی با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی افزود: در این هشدارها استان اصفهان جزو استان های پربارش نبوده است و بیشتر غرب استان درگیر بارش های زیاد خواهد بود و به همین دلیل اصفهان می تواند میزبان مسافران نوروزی بیشتری در موج دوم سفرها باشد.

رضایی با تاکید بر آماده باش تمامی مدیران در روزهای آینده، افزود: دستورالعمل ها همچنان به قوت خود باقی است و همه مدیران در تمامی سطوح باید در رفع مشکلات آسیب دیدگان ناشی از سیل اقدام نمایند.

استاندار اصفهان با اشاره به مدیریت سیل در استان اصفهان؛ اظهار کرد: باید با توجه به شرایط اضطراری موجود، تیمی از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با اعزام به شهرستان سمیرم برای تدبیر در خصوص اسکان خانواده های که مسکن آن ها در خطر است اقدام شود.

رضایی با اشاره به ورود یک سامانه باران زا در استان طی روزهای آینده؛ اظهار کرد: با توجه به نیاز آبی استان امیدواریم که این احتمال تحقق یابد و با توجه به هماهنگی های صورت گرفته؛ هیچگونه نگرانی نه برای مردم اصفهان و نه برای مسافرین وجود ندارد.

رضایی به حجم سد زاینده رود اشاره کرد و افزود: حجم سد زاینده رود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب است و در حال حاضر تنها ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب دارد و مشکلاتی که در جنوب کشور مطرح است، در استان اصفهان وجود ندارد.

وی از آمادگی کامل مدیریت استان برای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه خبرداد و افزود: امیدواریم که بارش های پیش بینی شده تحقق یابد.

استاندار اصفهان به وزش باد در روزهای آینده هم اشاره کرد و افزود: مردم باید توصیه های ایمنی را در ابعاد مختلف رعایت کنند.

کد خبر 371743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.