خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی سیل به محورهای مازندران

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران میزان خسارات وارده به محورهای مواصلاتی استان را در جریان سیل اخیر ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید محمد نظری با اشاره به اینکه در دو بخش جاده‌ای خسارت‌هایی داشتیم، اظهار کرد: در حوزه راه و راه آهن حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به مازندران وارد شده که خسارت به راه آهن ۱۵ میلیارد تومان و مابقی خسارات در حوزه راه‌های اصلی و فرعی روستایی بود که پس از مشخص شدن میزان دقیق مبلغ خسارت‌ها نسبت به انتخاب مشاور و طرح مطالعاتی اقدام می‌شود و پس از مشخص شدن پیمانکار، عملیات مربوط به بازسازی محورهای مواصلاتی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات زهکشی در نواحی  بالادست راه‌های استان از موضوعات مهم و اساسی است، گفت: باید این فرآیند مهم عملیاتی و اجرایی شود تا آب‌ها به مسیرهای مشخص هدایت شده و منجر به حوادث این چنینی نشود.

مدیرکل راه شهرسازی مازندران افزود: در مناطق دشت، خیز فراوانی در خصوص تجاوز به حریم رودخانه‌ها صورت گرفته است که سبب شد تا طبیعت مسیر خود را  پس بگیرد، لذا سیلاب‌های اخیر نشان داد که باید نسبت به  بستر و حریم رودخانه‌ها مراقبت و هوشیاری بیش‌تری به خرج دهیم.

نظری تصریح کرد: در جریان سیل اخیر که در استان رخ داد، پل‌ها و  دیواره‌هایی که آسیب دیده و یا تخریب شده ناشی از تجاوزهایی بوده است که نسبت به رودخانه ها صورت گرفته است.

وی یادآور شد: آب‌بندان‌ها ظرفیت‌های مناسبی برای استان است که اعتبارات ملی مناسب برای این مهم در نظر گرفته شد.

وی افزود: برای جلوگیری از تخریب بستر رودخانه ها باید سازه‌های خوبی در نظر گرفته و منابع مناسبی تخصیص داده شود تا شاهد حوادث مشابه در سال‌های آینده نباشیم.

 نظری به برنامه کنترل سیلاب‌ها اشاره کرد و گفت: سند کنترل سیلاب‌ها و جلوگیری از حوادث غیرمترقبه در حال تدوین است تا مازندران هم دارای ردیف اعتبار ملی جهت کنترل سیلاب شود

کد خبر 371730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.