۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
 آن مرد آمد

توییت معنادار مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان شاید خبرهای خوشی برای تیم ملی بلاتکیف فوتبال ایران داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعد از پایان جام ملت‌های آسیا  ۲۰۱۹، فدراسیون فوتبال ایران تصمیم به قطع همکاری با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گرفت؛  مربی پرتغالی تیم ملی که بیشتر از هشت سال روی نیمکت ایران نشست، دو بار تیم ملی ایران را به جام جهانی رساند.

شکست تیم ملی ایران مقابل ژاپن، تمام آرزوهای کی‌روش در ایران را بر باد داد تا این مربی مذاکرات خود را با کلمبیا نهایی کند و برای حضور روی نیمکت این تیم پاسخ مثبت بدهد؛  کی‌روش به کلمبیا رفت تا فدراسیون فوتبال ایران برای انتخاب جانشین او دست به کار شود.

مهدی تاج و همکارانش با گزینه‌های مختلفی مذاکره کرده‌اند اما هیچ یک به توافق نهایی منجر نشده است؛ تلاش فدراسیون فوتبال ایران هنوز به بار ننشسته و کماکان ادامه دارد.

تیم ملی ایران به دلیل تعلل در انتخاب جانشین کی‌روش، فیفادی در فروردین‌ماه را از دست داد. روزهایی که می‌توانست با انجام دو بازی تدارکاتی برای ایران همراه شود. اتفاقی که حتی با انتخاب مربی موقت هم رخ نداد.

کی‌روش با کلمبیا روزهای شلوغی را سپری می‌کند. او اوایل فروردین در یوکوهاما برای نخستین‌بار روی نیمکت کلمبیا نشست و ژاپن را با گل رادامل فالکائو شکست داد.

 سرمربی سابق تیم ملی ایران در دومین تجربه همراه با کلمبیا بازی مقابل کره‌جنوبی را تجربه کرد. دیداری که با شکست دو بر یک کلمبیا به پایان رسید تا کی‌روش پس از مدت‌ها مقابل این تیم شرق آسیایی شکست بخورد.

کی‌روش و ایران بعد از قطع همکاری دو سرنوشت متفاوت را تجربه می‌کنند. کی‌روش با کلمبیا آماده‌ حضوری موفق در کوپا امریکا می‌شود اما ایران همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و مشخص نیست چه اتفاقی برای تیم ملی رخ خواهد داد.


مازیار ناظمی از جمله مسئولان وزارت ورزش و جوانان است که بعد از ناکامی ایران در جام ملت‌های آسیا با توییت‌های پرسر و صدای خود همه نگاه‌های رسانه‌ای پیرامون نیمکت تیم ملی را به خود معطوف و پای نام‌های بزرگی را به این نیمکت باز کرد.

در توییت مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان آمده است: «امیدوارم آن مرد از مذاکره نهایی با دست پر بازگشته باشد». این کلمات پرمعنا نشان می‌دهد همان‌طور که مهدی تاج قبل از فرا رسیدن نوروز ۹۸ از انتخاب یک مربی سرشناس خارجی برای هدایت تیم ملی خبر داد، وزارت ورزش و جوانان نیز به شدت پیگیر ماجرای سر و سامان دادن به نیمکت ایران است تا در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ تیمی مدعی داشته باشد.

کد خبر 371704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.