۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
تساوی سرخابی‌ها، آرزوی لیکنز

در ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز –شنبه ۱۰ فروردین ماه– دو دیدار حساس انجام می‌شود؛ تراکتورسازان به دنبال تساوی سرخابی‌ها هستند تا طعم صدرنشینی را بچشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دو دیدار امروز –شنبه ۱۰ فروردین ماه- از هفته بیست و سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، سه تیم مدعی را درگیر کرده تا برای هموار کردن مسیر خود برای قهرمانی بجنگند.

در نخستین دیدار، از ساعت ۱۶ شهرآورد تهران بین دو تیم پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی انجام می‌گیرد؛ بلیت‌فروشی دربی ۸۹ از ساعت ۱۰ صبح -پنجشنبه ۸ فروردین ماه- آغاز شد و در حدود ۲۲ ساعت قبل از شروع این دیدار حساس، تمام بلیت‌ها به صورت الکترونیکی فروخته شد.

این بازی جدا از موقعیت دو تیم در جدول رده‌بندی، برای هواداران سرخابی اهمیت فراوانی دارد اما این بار دو تیم در کورس قهرمانی هستند و نتیجه این بازی تأثیر زیادی در سرنوشت قهرمان لیگ خواهد داشت تا جذابیت این بازی بیش از پیش باشد.

نوستالژیِ نخستین دوره لیگ برتر

استقلال و پرسپولیس در موقعیتی ممتاز در جدول با یکدیگر دیدار می‌کنند. پرسپولیس، صدرنشین لیگ تا پایان هفته بیست و دوم است و استقلال نیز عنوان بهترین تیم نیم‌فصل دوم را در اختیار دارد. در ادوار گذشته لیگ برتر، اکثراً فقط یکی از دو تیم به هنگام برگزاری دربی به عنوان مدعی شناخته می‌شدند؛ اگر هم هر دو تیم در کورس قهرمانی بودند هیچ وقت همزمان در دو رتبه نخست قرار نداشتند.

آخرین مرتبه‌ای که در هفته قبل از برگزاری شهرآورد یکی از دو تیم در جایگاه نخست و دیگری در رتبه دوم قرار داشته اند، به نخستین دوره لیگ برتر باز می‌گردد که در پایان هفته بیست و یکم، استقلال با ۴۰ امتیاز صدرنشین لیگ بود و پرسپولیس با ۳۸ امتیاز در رده دوم جای داشت؛ این دربی با نتیجه تساوی به پایان رسید ولی در هفته آخر پرسپولیس جای استقلال را در رده نخست گرفت.

تساوی در دربی، شاید امضا حکم مرگ

نتیجه تساوی پرتکرارترین نتیجه تاریخ شهرآورد چه در لیگ برتر و چه در طول تاریخ مسابقات است و تقریباً نیمی از بازی‌ها برنده نداشته است؛ حساسیت بازی باعث شده تا دو تیم نباختن را به بُردن ترجیح دهند.

این بازی شرایط متفاوتی دارد؛ هر چند که این دو تیم دو رتبه نخست جدول را به خود اختصاص داده‌اند اما در جدال برای تصاحب عنوان قهرمانی تنها نیستند و سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز، سایه به سایه، این دو تیم را تعقیب می‌کنند و در صورت تساوی در این بازی ممکن است سرخابی‌های پایتخت در جدول دو رتبه سقوط کنند و در رده سوم و چهارم قرار گیرند.

سابقه دربی‌های چهار فصل اخیر نیز نشان می‌دهد که در دربی‌های برگشت که حساسیت جدول بر حساسیت سنتی بازی سایه انداخته، بازی برنده داشته که دو برد سهم پرسپولیس و دو برد هم برای استقلال بوده است.

روحیه خوب برای شهرآورد

دو تیم استقلال و پرسپولیس در حالی به مصاف هم می‌روند که در دو دیدار آخری که در سال ۹۷ انجام دادند با برد از میدان خارج شده‌اند؛ شاگردان شفر نساجی را با تک گل مرتضی تبریزی از روی نقطه پنالتی در آزادی شکست دادند تا میهمانشان را دست خالی راهی خانه کنند. پرسپولیس نیز با نتیجه سه بر یک در روزی که شاگردان نادر دست‌نشان، یک پنالتی را از دست دادند، از سد تیم سپیدرود رشت گذر کرد و دست‌پر به تهران برگشت.

تساوی سرخابی‌ها، آرزویِ لیکنز

در دومین دیدار امروز –شنبه ۱۰ فروردین ماه-  تراکتورسازی از ساعت ۱۹ در ورزشگاه غدیر اهواز میهمان استقلال خوزستان است. استقلال خوزستان این روزها حال خوشی ندارد و از هفت بازی خود در نیم‌فصل دوم لیگ برتر فقط توانسته چهار امتیاز کسب کند و با ۱۰ امتیاز قعرنشین بلامنازع جدول است.

تراکتورسازی این روزها یکی از پرنشاط‌ترین تیم‌های لیگ برتر است و با ۴۳ امتیاز به واسطه تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان و استقلال در رده چهارم جدول قرار دارد؛ تساوی سرخابی‌ها در شهرآورد امروز –شنبه ۱۰ فروردین ماه– و در ادامه برد تراکتورسازی در اهواز، که کار چندان سختی هم به نظر نمی‌رسد، می‌تواند برای تراکتوری‌ها خوش یمن باشد تا برای یک روز هم که شده طعم صدرنشینی را بچشند.

کد خبر 371700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.