بومگردی فرصتی برای اشتغال‌زایی و رونق تولید

لنجان-سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان گفت:طبیعت بکر و زیبا و بافت تاریخی روستاهای شهرستان لنجان می‌تواند موجب جذب گردشگران و ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه شود از این رو این موضوع مهم در سالی که مزین به رونق تولید است بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در حاشیه بازدید معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از ایستگاه راهنمایی و اطلاع رسانی مسافران نوروزی شهر باغبهادران تشکیل ستاد دائمی خدمات سفر در این بخش را یکی از ضرورت های ارائه خدمات شایسته به گردشگران دانست و اظهار کرد: طبیعت بکر، اماکن تفریحی، گردشگری و زیارتی در باغبهادران باعث حضور چشمگیر گردشگران از اقصی نقاط کشور در این شهر و روستاهای بخش باغبهادران شده است.

وی افزود: با توجه به گزارشات و آمار ارائه شده حضور گردشگران در سال گذشته در این منطقه چندین برابر جمعیت شهر باغبهادران بوده که این مسئله برخی مشکلات را برای مردم به همراه داشته و مسئولیت مدیریت شهری را دوچندان کرده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان با بیان این که مردم باغبهادران همواره مهمان‌نوازِ بوده و هستند تصریح کرد: یکی از خواسته های مدیریت شهری و مسئولان امر در بخش باغبهادران تشکیل ستاد دائمی خدمات سفر در این بخش بوده تا بتوانند سفرهایی که در طول سال به شهر و روستاهای باغبهادران انجام می گیرد را ساماندهی کنند و منابع درآمد حاصل از حضور گردشگر بین همه مردم تقسیم شود.

وی ادامه داد: مهمان‌نوازی مردم این منطقه باعث شده حتی در روزهای پیک حضور مسافران و گردشگران تلاش خود را برای مهمان‌نوازی و استقبال از گردشگران به کار ببندند تا در این شهر زیبا ساعت خوبی را بگذرانند.

صالحی اضافه کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی بخش باغبهادران برای توزیع حضور گردشگران در طول سال بسیار حائز اهمیت بوده که قطعا مورد توجه قرار گرفته است. از سوی دیگر توسعه اقامتگاه های بومگردی نیز یکی از راهکارهای اصلی توسعه گردشگری روستایی در شهرستان لنجان به شمار می آید.

وی عنوان کرد: جاذبه ها و ظرفیت های طبیعت گردی روستاهای شهرستان لنجان و بخش باغبهادران بی نظیر بوده و در حوزه اکوتوریسم از پتانسیل بالایی برخوردار است و قطعا با برنامه ریزی های انجام شده روستاییان شهرستان لنجان می توانند خانه های قدیمی خود را با همان سبک سنتی بازسازی کرده و در اختیار گردشگران قرار دهند و این حرکت قطعا آغاز مهاجرت معکوس به روستاها را نیز رقم خواهد زد.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: طبیعت بکر و زیبا و بافت تاریخی روستاهای شهرستان لنجان می تواند موجب جذب گردشگران و ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه شود از این رو این مهم در سالی که مزین به رونق تولید است بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 371694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.