توسعه گردشگری روستایی یکی از مهمترین راهکارهای توزیع سفر

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: گردشگری تنها انجام کارهای لوکس، ساخت هتل و دیزنی لند نیست بلکه استفاده از ظرفیت های بکر و موجود به ساده ترین شکل ممکن و استفاده از اقامتگاه های بومگردی است، چرا که گردشگران امروز به دنبال ایجاد ارتباط با جامعه محلی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، ولی تیموری در بازدید از ایستگاه راهنما و اطلاع رسانی مسافران نوروزی شهر باغبهادران اظهار کرد: شهر باغبهادران یکی از شهرهای زیبای استان اصفهان است که براساس گزارشات ارائه شده در سال گذشته میزبان بیش از یک میلیون و ۴۳۶ هزار گردشگر بوده که ۱۴۰ برابر جمعیت این شهر است.

وی افزود: با توجه به وجود جاذبه های گردشگری در باغبهادران و استقبال گردشگران برای حضور در این شهر باید به سمت تامین زیرساخت های لازم جهت ارائه خدمات شایسته به گردشگران حرکت کرد و راه اندازی اقامتگاه‌های بومگردی نقش موثری را در این حوزه می تواند ایفا کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی رونق بومگردی و توسعه گردشگری روستایی را یکی از مهمترین راهکارهای توزیع سفر در شهرستان ها دانست و تصریح کرد: گردشگری تنها انجام کارهای لوکس، ساخت هتل و دیزنی لند نیست بلکه استفاده از ظرفیت های بکر و موجود به ساده ترین شکل ممکن و استفاده از اقامتگاه های بومگردی است چرا که گردشگران امروز به دنبال ایجاد ارتباط با جامعه محلی هستند تا اصالت فرهنگی و تاریخی آن منطقه را به معنای واقعی درک کنند.

وی ادامه داد: با راه اندازی اقامتگاه های بومگردی در یک روستا می توان از ظرفیت های موجود و محصولات آن روستا نیز استفاده کافی و لازم را برد تا سود حضور گردشگر در روستا به مردم آن منطقه برسد، اما متاسفانه آنگونه که باید از ظرفیت صنعت گردشگری استفاده نمی شود و این حوزه مورد غفلت واقع شده است.

تیموری اضافه کرد: قطعا با راه اندازی اقامتگاه های بومگردی در چنین منطقه زیبایی می توان درآمدهای پایدار را برای ساکنان شهرها و روستاها رقم زد از این جهت تلاش شود از ظرفیت اقامتگاه های بومگردی به خوبی استفاده شود.

کد خبر 371689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.