حضور بیش از ۱۵۰ هزار نفر زایر در آقاعلی عباس(ع)

نطنز- رییس هئیت امنای استان مقدس آقا علی عباس(ع) بادرود گفت: در ۹ روز نخست ایام نوروز بیش از ۱۵۰ هزار نفر زائر و مسافر به آقاعلی عباس(ع) سفر کرده‌اند.

حسین سپهری در گفت وگو خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز اظهار کرد: شهر بادرود هر ساله یکی از مقاصد مسافران نوروزی به شمار می ‌رود که با وجود جاذبه‌ های گردشگری فراوان، همه ‌ساله پذیرای مسافران نوروزی است.

وی افزود: منطقه زیارتی بادرود با وجود امامزادگان آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع) در طول سال پذیرای زائران است و در ایام نوروز نیز به ‌صورت ویژه میزبان مسافران نوروزی از سراسر کشور است.

رییس هیئت امنای آستان مقدس گفت: در ۹ روز تعطیلات نوروزی نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر از زائران و مسافران نوروزی از شهرهای دور و نزدیک جهت عرض ارادت به این دو بزرگوار و همچنین  گذراندن اوقات فراغت در اماکن مذهبی به زیارت دو امامزاده واجب التعظیم مشرف شدند.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ هزار نفر از این افراد در مراکز اقامتی هتل، سوییت، مهمانسرا، رواق و سالن هایی که برای اسکان مسافران تجهیز شده اند، استفاده کردند و روزانه نیز بیش از ۴۰۰ خانوار با برپا کردن چادرهای مسافرتی از امکانات اسکان موقت در اطراف حرم مطهر بهرمند شدند.

سپهری گفت: راه اندازی خیمه های معرفت همراه با غرفه های پاسخگویی به مسائل شرعی مشاوره خانواده، غرفه صلح و سازش، ایستگاه همه واقف باشیم، غرفه ویژه کودکان نوجوانان و ... در صحن مطهر  آقا علی عباس (ع) برپا شده است.

به گزارش ایمنا، امامزاگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) که همه ساله مورد استقبال میلیون ها زائر از سراسر ایران قرار می گیرد، این امامزادگان در ۳۰ کیلومتری نطنز و هشت کیلومتری شهر بادرود در استان اصفهان قرار دارد، ساختمان این حرم در صحنی به مساحت ۳۶ هزار متر مربع و در اطراف آن ۴۰۰ باب زائر سرا احداث شده است.

این بنا در دو طبقه با ۱۰ رواق و چهار سردر ورودی ساخته شده، نمای داخلی گنبد و بارگاه ملکوتی امامزاده آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع) با مهارت بسیار و با زیبایی آینه کاری و گچ بری شده است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند و کاشی کاری انجام شده به سبک دوران صفویه و گورکانی است ،نوشته شدن آیاتی از قرآن مجید بر کتیبه ها در اطراف ساختمان حرم مطهر نیز از دیگر تزیینات این بنا است.

کد خبر 371656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.