مردم سیل‌زده همچنان به کمک احتیاج دارند 

مبارکه- امام جمعه موقت مبارکه با اشاره به وقوع سیل اخیر در بسیاری از استان‌های کشور گفت: سیل اخیر خسارت‌های کلان مالی و جانی در کشور ایجاد کرد و مناطق سیل‌زده همچنان نیازمند یاری و کمک هستند.  

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، حجت الاسلام  محمد زارعی در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع مبارکه افزود: از ابتدای وقوع سیلاب، نیروهای نظامی، امنیتی، بسیج، سپاه و ارتش و گروه های مردمی در کنار دولت با آماده باش کامل در صحنه حاضر شدند و با مشارکت و همدلی به مردم سیل زده در اقصی نقاط کشور کمک کردند.  

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه مهم ترین اقدام در حوادث طبیعی و غیرطبیعی پیشگیری است، گفت: برای جلوگیری و کاهش تلفات جانی و مالی در حوادثی مثل وقوع سیل عواملی مانند تخریب و تعرض به طبیعت، جنگل ها و ساخت و سازها در حریم و بستر مسیل ها سبب وقوع سیلاب و افزایش خسارت ها می شود و لازم است دستگاه های مرتبط با تدبیر و دور اندیشی به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

امام جمعه موقت مبارکه گفت: مردم در کمک به افراد سیل زده همکاری و حضور خوبی داشتند، اما مسئولان باید همکاری و تلاش بیشترو حضور به موقع در بین مردم و افراد خسارت دیده داشته باشند.  

وی ادامه داد: تدبیر برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی در کشور با فعال سازی تیم بحران لازم است و از طرفیت های مختلف برای مدیریت حوادث استفاده کنند.  

حجت الاسلام زارعی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: تنها راه بهبود وضعیت اقتصادی کشور "رونق تولید: است که باید تلاش بیشتری در این رابطه انجام شود.  

وی اظهار کرد: نامگذاری سال جدید از سوی رهبری معظم انقلاب از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است.  

امام جمعه موقت مبارکه افزود: رونق تولیدات داخلی علاوه بر ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی در کشور سبب دور شدن از وابستگی به بیگانگان می شود.  

کد خبر 371633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.