رونق تولید با واردات بی‌رویه همخوانی ندارد

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: یکی از آفت های بزرگ رونق تولید بازگذاشتن مرزهای برای واردات است و این مسئله باعث ورود کالاهای بی کیفیت خارجی به کشور شده است. با این وضعیت چگونه انتظار داریم تولید کننده داخلی نابود نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با بیان اینکه آنچه تولید و رونق را نابود کرده بی مدیریتی، رانت خواری و ثروت اندوزی برخی افراد است، اظهار کرد: بسیاری کارشناسان براین باور هستند تحریم ها برای کشور خیر و برکت آورده، آنچه امروز باعث پیشرفت کشور شده وجود همین تحریم ها بوده است.

وی افزود: برخی افراد در کشور به جای حمایت و باور تولیدات و کارخانه های داخلی دائم از نگاه به غرب حرف می زنند و همین نگاه و باور نداشتن توان داخلی باعث  نابودی و تعطیلی بسیاری کارخانه های داخلی شده است.

امام جمعه زرین شهر با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان "رونق تولید" تصریح کرد: امسال همه باید به رونق تولید توجه جدی داشته باشیم و تنها شعار ندهیم بلکه باید در عمل دولت، مجلس و ملت  دست در دست هم داده تا رونق تولید را روز به روز افزایش دهیم.

وی واردات بی رویه را آفت رونق تولید دانست و گفت: دانشمندان و جوانان ایرانی با استفاده از ظرفیت کارگاه های داخلی توانسته اند پیشرفته ترین محصولات و فن آوری ها را تولید کنند و چنانچه حمایت همه جانبه ای از آنها شود و مسیر حرکت آنها هموار شود امکان تولید هر محصولی را خواهیم داشت.

باقریان ادامه داد: یکی از آفت های بزرگ رونق تولید بازگذاشتن مرزها برای واردات است و این مسئله باعث ورود کالاهای بی کیفیت  خارجی به کشور شده است. با این وضعیت چگونه انتظار داریم تولید کننده داخلی نابود نشود.

وی نگاه به غرب را آفت بزرگ دیگر رونق تولید دانست و عنوان کرد: امروز زمان آن رسیده که همه مسئولان، دانشگاه ها و نهادهای مختلف به توان داخلی نگاه ویژه داشته باشند و همانگونه که رهبری فرزانه انقلاب فرمودند "غرب ستیز از روی جهالت نیستیم"، اما برخی علم ودانش، نظم، احترام به قانون و نکات ارزشمند و آموزنده را نمی بینند و فقط به دنبال وارد کردن کالاهای تجملاتی و ثروت اندوزی و تامین خوش‌گذرانی خود هستند.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: غرب برای عده‌ای تنها در کارهای تجملاتی و بیهود کعبه آمال است و این خطا و خیانتی بزرگ به شمار می آید.

وی افزود: نباید فراموش کرد توطئه دشمنان همیشگی است. چرا برخی نمی خواهند این توطئه ها را باور کنند واز آن درس بگیرند. باید همه هوشیار و مراقب توطئه های متعدد دشمنان داخلی و خارجی باشیم.

باقریان تصریح کرد: فسادهای زیر زمینی با هزاران نیت و راه و روش های آلوده در حال نابودی تولید و فرهنگ کشور است.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: ۱۲ فروردین روزی است که مردم با حضور منسجم و حساب شده خود در آزادی کامل سرنوشت حکومت اسلامی را تعیین کردند و امام  خمینی(ره) با همراهی مردم، مردم سالاری دینی را به تمام معنا برای دنیا مخابره کردند.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) همواره مراقب سه رکن مهم بودند اولین رکن خود مردم و حضور آگاهانه و همیشگی آنها در صحنه های مختلف است. دومین رکن مکتب غنی اسلام بوده که با الهام گرفتن از زندگی چهارده معصوم (ع) مسیر ترقی و پیشرفت و تعالی را طی می کند.

باقریان ادامه داد: سومین رکن امامت و ولایت است و مردمی که پیرو مکتب علوی هستند زیر بار ظلم و رهبری هر کسی نمی روند و امروز اگر در اوج اقتدار هستیم ثمره پیروی از این سه رکن مهم انقلاب و نظام اسلامی است.

کد خبر 371624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.